Ik lust geen salades hoe kan ik het beste afvallen?
ik lust absoluut geen saldes en sla en ik wil toch 3 tot 6 kilo afvallen hoe doe ik dit het beste?
Toegevoegd na 22 seconden:
met saldes bedoel ik salades.
Wat eet je zoal op een dag? Dan kunnen we wat gerichter advies geven.
Smiddags rond 14:00 een snoepje savonds een verschillende maaltijd en rond 19:30 een of twee koekjes
Voeg meer groente en fruit toe, en vervang koekjes door gezondere snacks. Ochtend: ontbijt zoals je nu doet is wel goed
10 uur: handjevol nootjes, gekookt ei, stuk fruit (kies iets)
Lunch: brood is wel goed, maar eet eens iets minder brood, en dan groente erbij. Lekkere tomaatjes, of wat sla tussen je brood (lekker met kipfilet).
15 uur: (zie 10 uur)
Avondeten: samenstelling bord 1/2 groente, 1/4 vlees en 1/4 aardappels. Niet te veeljus en sausjes. Geen frisdrank en vruchtensap, liefst alleen water en thee. 1 1/2 tot 2 liter op een dag.
In de avond een koekje mag best eens, maar hou het klein.
En die tijd heb je, dat maak je ook vrij voor tv kijken of facebook, dus om voor jezelf te zorgen doe je dat toch ook?
Begin gewoon eens met 200 g. groente
(wok,gekookt,gestoofd). Of zoals in Amerika wordt gepropageerd: de helft van je bord warm eten moet bestaan uit groente, 1 kwart vlees/vis/anders en 1 kwart zetmeelproduct.
Met de focus op groente meer dan sla ga je goed van start.
Ik merk van mijzelf dat ik er geen behoeft meer aan heb, nu ik het al een tijdje bijna niet meer eet. Alleen koekjes blijven een zwak punt, haha ;)
Ik houd altijd de 80/20 regel aan. 80% gezond, en 20% ruimte voor minder gezonde dingen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.