Ik lust geen salades hoe kan ik het beste afvallen?
ik lust absoluut geen saldes en sla en ik wil toch 3 tot 6 kilo afvallen hoe doe ik dit het beste?
Toegevoegd na 22 seconden:
met saldes bedoel ik salades.
9K
9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wel toch? gezonder eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is rauwkost heel erg gezond, maar absoluut niet noodzakelijk om af te vallen. Je kan prima afvallen en heel gezond eten, zonder ooit salade te hoeven eten.
Wat eet je zoal op een dag? Dan kunnen we wat gerichter advies geven.
Wat eet je zoal op een dag? Dan kunnen we wat gerichter advies geven.
Ritsuka
13 jaar geleden
Gezond eten is niet alleen sla hoor. Gewoon meer groente en fruit in het algemeen, en minder koekjes en snacks scheelt al.
En is het echt nodig om af te vallen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weeg bijna 4 kilo teveel dus dat wil ik er graag vanaf ik eet op 1 dag in de ochtend 2 boterhammen met leverkaas een sinaasappel en water of theesmiddags (verschilt wel eens soms een bord eten wat op moet soms ook 4 boterhammen met random beleg en een gaasje raak ranja en soms fruit
Smiddags rond 14:00 een snoepje savonds een verschillende maaltijd en rond 19:30 een of twee koekjes
Smiddags rond 14:00 een snoepje savonds een verschillende maaltijd en rond 19:30 een of twee koekjes
Ritsuka
13 jaar geleden
Ik zie eigenlijk alleen maar brood, 1 stuk fruit, avondeten en koekjes.
Voeg meer groente en fruit toe, en vervang koekjes door gezondere snacks. Ochtend: ontbijt zoals je nu doet is wel goed
10 uur: handjevol nootjes, gekookt ei, stuk fruit (kies iets)
Lunch: brood is wel goed, maar eet eens iets minder brood, en dan groente erbij. Lekkere tomaatjes, of wat sla tussen je brood (lekker met kipfilet).
15 uur: (zie 10 uur)
Avondeten: samenstelling bord 1/2 groente, 1/4 vlees en 1/4 aardappels. Niet te veeljus en sausjes. Geen frisdrank en vruchtensap, liefst alleen water en thee. 1 1/2 tot 2 liter op een dag.
In de avond een koekje mag best eens, maar hou het klein.
Voeg meer groente en fruit toe, en vervang koekjes door gezondere snacks. Ochtend: ontbijt zoals je nu doet is wel goed
10 uur: handjevol nootjes, gekookt ei, stuk fruit (kies iets)
Lunch: brood is wel goed, maar eet eens iets minder brood, en dan groente erbij. Lekkere tomaatjes, of wat sla tussen je brood (lekker met kipfilet).
15 uur: (zie 10 uur)
Avondeten: samenstelling bord 1/2 groente, 1/4 vlees en 1/4 aardappels. Niet te veeljus en sausjes. Geen frisdrank en vruchtensap, liefst alleen water en thee. 1 1/2 tot 2 liter op een dag.
In de avond een koekje mag best eens, maar hou het klein.
Ritsuka
13 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je volkorenbrood eet.
Als je paar kleine dingen aanpast, en tijd maakt om elke dag 20-30 minuten te sporten dan kom je al een heel eind.
En die tijd heb je, dat maak je ook vrij voor tv kijken of facebook, dus om voor jezelf te zorgen doe je dat toch ook?
En die tijd heb je, dat maak je ook vrij voor tv kijken of facebook, dus om voor jezelf te zorgen doe je dat toch ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salades zijn niet nodig als je wil afvallen.
Begin gewoon eens met 200 g. groente
(wok,gekookt,gestoofd). Of zoals in Amerika wordt gepropageerd: de helft van je bord warm eten moet bestaan uit groente, 1 kwart vlees/vis/anders en 1 kwart zetmeelproduct.
Met de focus op groente meer dan sla ga je goed van start.
Begin gewoon eens met 200 g. groente
(wok,gekookt,gestoofd). Of zoals in Amerika wordt gepropageerd: de helft van je bord warm eten moet bestaan uit groente, 1 kwart vlees/vis/anders en 1 kwart zetmeelproduct.
Met de focus op groente meer dan sla ga je goed van start.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soep en gestoomde groente in plaats van slaatjes zijn ook gezond en caloriearm.
Ritsuka
13 jaar geleden
Vandaag voor lunch: gekruide rijst (over van gister) met courgette, paprika, wortel en tomaat. Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag me af hoe serieus de vraagsteller hiermee aan de gang wil aangezien ik net nog een vraag van haar las over een patatje stoofvlees uit een 'kleffe-taria'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel serieus dat was gewoon een vraag waarom ze dat daar niet verkopen...... wil niet zeggen dat ik dat elke dag eet he maar eens in de 2 weken ik ik friet en soms met stoof
Ritsuka
13 jaar geleden
Af en toe eens iets van de frituur halen past best in een gezond voedingspatroon. Zolang het maar niette vaak is.
Ik merk van mijzelf dat ik er geen behoeft meer aan heb, nu ik het al een tijdje bijna niet meer eet. Alleen koekjes blijven een zwak punt, haha ;)
Ik houd altijd de 80/20 regel aan. 80% gezond, en 20% ruimte voor minder gezonde dingen.
Ik merk van mijzelf dat ik er geen behoeft meer aan heb, nu ik het al een tijdje bijna niet meer eet. Alleen koekjes blijven een zwak punt, haha ;)
Ik houd altijd de 80/20 regel aan. 80% gezond, en 20% ruimte voor minder gezonde dingen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.