Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor dient het scheurlijntje in sigarettenfilters?

Met name bij kent click, wat is de functie van het scheurlijntje? Als je het filter eraf scheurt hou je +/- een halve cm over, te weinig dus om mee te roken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit scheurlijntje is aangebracht om meer lucht aan te zuigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van Kent weet ik het niet met zekerheid maar ik herinner me dat Barclays een jaar of dertig geleden met een revolutionair ontwerp kwam: een ‘lichte’ sigaret die toch stevig smaakt. Door de perforatie in het filter zuig je valse lucht aan. Na een paar trekjes hebben je lippen dit valse luchtkanaal hermetisch afgesloten en smaakt de sigaret opeens veel zwaarder. Echter, de apparatuur waarmee het teer- en nicotinegehalte in een sigaret wordt gemeten heeft geen lippen en geeft daarom hele lage testuitslagen, terwijl het dus eigenlijk wel flink sterke sigaretten zijn. Het is mij een raadsel waarom deze oplichterspraktijk nooit is aangepakt, want zover ik weet bestaan deze misleidende filters van Barclays nog altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image