Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een barbecuerooster afdekken met aluminiumfolie en daar je eten op te bakken?

Op vakantie staat bij onze mobilhome standaard een barbecue. Deze staat buiten en is natuurlijk al door vele voorgangers gebruikt. Ik verwacht dat het rooster dus niet meer zo fris is door resten eten en weersinvloeden. Kan ik het rooster afdekken met aluminiumfolie en het eten daarop braden zodat dat wat ik eet schoon blijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ja hoor dat kan prima. Ik doe het zelf al sowieso met speklapjes omdat die altijd zoveel vet lekken en de kooltjes dan in de fik vliegen. Ook mn zalm verpak ik in een stukje folie. Maar prik er wel een paar gaatjes in, anders kunnen het vet en de vleessppen niet weg en blijft dat op het folie liggen ;) Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Blokker kun je ze kopen: http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=52307&productId=77401
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook van die aluminium schaaltjes kopen, die zijn super handig en vrijwel overal te koop waar barbecue spullen te koop zijn , je kunt ze ook nog afwassen en dus vaker gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar de kans dat er iets mis gaat is aanwezig. Sinds dat ik per ongeluk vlam in de 'pan' kreeg, ben ik erg voorzichtig met los aluminiumfolie. Ik heb daarom een soort bakmat met antikleeflaag gekocht bij de Praxis.
Hier blijf je vlees niet aan plakken, je kunt de mat meerdere malen gebruiken. Ook is de mat gemakkelijk op maat te knippen. En, het allerfijnste: hij kan in de vaatwasser!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kopen van die kleine metalen opklapbare wegwerp bbq's.
(zonder kooltjes) er zit een rooster op. Die zetten we dan in zijn geheel in de bbq van het vakantie adres. Je kut er vaak ook twee naast elkaar zetten. Ze zijn te koop bij campingwinkels etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing