Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb vanmiddag brood gegeten wat nog niet helemaal gegaard was. Kandit kwaad? Zou het bijvoorbeeld verder kunnen gaan rijzen/uitzetten?

Toegevoegd na 2 minuten:
Edit: Het was zelfgebakken brood, met waarschijnlijk teveel vocht. Het was heerlijk, maar mede door de compactheid ervan heb ik nu een ontzettend opgeblazen gevoel. Heb het idee dat ik 5 broden op heb..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
12 jaar geleden
gewoon te veel gegeten misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opgehoopte gassen door het gist...
als je moet winden....DOEN!!
niet binnen houden anders word alleen maar erger...
loginabcde
12 jaar geleden
brood word luchtiger als het gebakken word. Nu zit er inderdaad vocht in en voelt het als een baksteen in je maag. Verder geeft het niet. je eet toch ook wel eens cake beslag zonder dat het gebakken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik niet...ik vind beslag zo wie zo vies..ik vind alles lekker, als het maar gebakken is..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

nee hoor, dat kan geen kwaad.
ik eet regelmatig kaas-uienbroodjes die eigenlijk nog opgebakken zouden moeten worden.
heb een gevoelige maag, maar nooit nadeel hiervan ondervonden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
nee dat gaat niet verder uitzetten, als je het vanmiddag hebt gegeten is het na 4 uur al uit je maag, en onderweg om een drol te worden voor morgen..
niet gaar brood eet je vanzelf al niet want dat is nat en plakkerig dus laat je het staan...niet helemaal gaar is ook smakeloos..
je kan hoogstens van niet helemaal gaar brood , flinke winden moeten laten, maar ook dat verschilt per persoon..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding