Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je de klep van een senseo koffieapparaat als je hem niet gebruikt open of dicht laten?

heb gehoord dat als je de klep altijd dichtlaat dat dan de spanning eraf gaat en steeds minder goed sluit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik heb mijn senseo al 9 jaar en sluit m altijd. Nog geen problemen gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet zo heel veel uit.

Op hygiënisch gebied zou ik hem dichtlaten, in verband met stof, vieze deeltjes in de lucht etc.

Op technisch gebied denk ik dat het niet zoveel zal uitmaken. Het ingebouwde systeem word vast geklikt (met de hendel) en zo blijft hij dicht. De veer rekt misschien wel uit, maar dicht zal hij altijd zijn als de hendel het nog doet.

Toegevoegd na 30 seconden:
En net als het antwoord hierboven, heb ook nog nooit problemen mee gehad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe hem altijd open, en heb daar nooit problemen mee qua hang- en sluitwerk.
Ik vind het frisser als hij open staat, zodat alles kan drogen. Anders lijkt het me binnenin een beetje muf te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je geeft zo wel toegang aan neerdalend stof en da's ook niet zo fris!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn huis geen stof! (haha, je moest het eens zien).
Maar serieus: stof in de keuken valt wel mee. Ik vind een vochtige ruimte in een apparaat die niet kan luchten, viezer. Soms wordt hij maar eens per dag gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de padshouders op elkaar erin. Zo blijft hij iets open. Voordat ik ze gebruik spoel ik ze eerst om. Zo kan het drogen en vergeet ik nooit een pad eruit te halen door het na gebruik open te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 't wel eens met open zetten om te drogen. Een wasmachine laat je immers ook niet dicht staan, want dan weten we wel wat er in gaat groeien...
Ik heb mijn senseo 6 jaar en altijd de klep dicht gedaan.
Een half jaar geleden was de klep stuk de veer was gebroken. Een nieuwe veer erin gedaan en hij werkt weer prima. Misschien is het toch beter om de klep open te laten als je hem niet gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jouw was zou ik hem dichtdoen dan voorkomen je stof op dat plaatje en het ziet er beten uit XD

Toegevoegd na 1 minuut:
* beter uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding