Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn 2 eieren per dag gezond?

is het gezond om in de ochtend een ei te eten en ook in de middag. ik bedoel gewone kippen eieren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn mensen die reeds jaar en dag 2 eieren (of soms meer) per dag eten en bij elke medische controle gezond bevonden worden.

Ik ga niet beweren dat iedereen er wel bij vaart als die 2 eieren per dag eet maar bepaalde mensen hebben er zelfs nood aan en worden daardoor zelfs door hun dokter geadviseerd om eieren te eten.

Persoonlijk zou ik er voorzichtig mee zijn om het eten van 2 eieren per dag ook vol te houden omdat het best hele nare nevenwerkingen geeft als de lever begint te protesteren. Het is niet enkel de stank die dan niet te snijden is maar ook de ongemakken zoals pijn en misselijkheid zijn niet iets wat ik anderen zou wensen.

Liefs en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Variatie is gezond en aangezien je nu te weinig varieert kun je zeggen dat dat al niet gezond is.

Bij het voedingscentrum adviseren ze max 3 eieren per week: Niet te veel: gemiddeld 3 eieren per week. Eieren zijn zeer rijk aan cholesterol. Dat heeft een ongunstig effect op het risico op hart- en vaatziekten. http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/veelgestelde-vragen/veilig-eten/hoeveel-eieren-mag-ik-per-week-eten-.aspx

Toegevoegd na 34 seconden:
Kijk verder hier wat voor JOU gezond is: http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eeuwenlang bij de Engelsen, waar ook ter wereld, gewoonte geweest om een ontbijt te gebruiken van minstens (!) twee eieren, gebakken met spek, saucijsjes, witte bonen, gerookte haring. Allemaal zware cholesterolrijke kost. Die gewoonte wordt nu minder. Er is nooit in een onderzoek aangetoond dat de Engelsen opvallend minder gezond zijn dan andere volken. Redenen om weinig of geen eieren te eten zijn of een persoonlijke zaak, of van medische aard. Op oudere leeftijd kan dit soms geadviseerd worden. Kijk eens naar uw voorgeslacht. Is er in de familie aanleg voor hart- en vaatklachten? Maar er zijn me tal van (hoog-)bejaarde personen bekend, die rustig elke dag een eitje eten. Vergeet niet dat in veel soorten gebak eieren verwerkt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@vragen88

Een eerder antwoord zei : varieren
Een ander zei ik eet geen fruit
Een derde zei de Engelsen eten al jaren minstens 2 eieren per dag.

Het geheim is niet de regel, maar de fantasie.
Als je geen fruit eet, kom je een heel eind met elke dag verse groente.
Elke dag hetzelfde eten voor je ontbijt (Engelsen) mag straffeloos, mits je de rest van de dag maar aanpast.

Antwoord : het ligt er aan wat je de rest van de dag eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is, zoals het vorige antwoord al zei, niet per definitie ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing