Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb moeite met ontbijten. Hoe kan ik mijzelf er toe zetten goed en voldoende te ontbijten? (toelichting)

Ik kan sinds een aantal jaar niet goed ontbijten. Bij de gedachte aan een boterham begin ik haast al te kokhalzen, laat staan dat ik er 1 binnen krijg.

Mijn ontbijt bestaat uit 500 ml ontbijtdrink.

Ik sta om 6.30 op en ben om 7.45 op mijn werk. om 9.30 is er een kleine pauze waar ik ongeveer 4-6 boterhammen met pindakaas eet.

ik merk dat ik voor het eten van die boterhammen een hol gevoel heb en het lijkt alsof ik mijn werk niet optimaal uitvoer.

Concreet: Ik wil gewoon gezond ontbijten.

Toegevoegd na 19 uur:
Beste mensen bedankt voor alle tips maar ik wil ontbijten! de tips over op het werk eten zijn vriendelijk bedoelt maar onnodig. Mijn vraag beschrijft dat ik om 9.30 gewoon mijn boterhammen eet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Begin gewoon licht... Yoghurt met fruit.. Dat lijkt op drink ontbijt. Dan kan je langzaam zwaarder maken door er een half kopje gekookte havermout doorheen te doen.
Brood is heel droog. Dus kan me voor stellen dat dat niet werkt.
Maar dit werkt goed en vult. Begin met een beetje en wat je niet op krijgt neem je naar werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misschien wat afwisselen..bv ook wat fruit bij je ontbijt..
of yoghurt met fruit erin..
of cruesli met kwark..
of toast met jam
of beschuitjes met kaas..
zoveel te combineren..
hang niet elke dag aan een pak ontbijtdrink dat komt op een moment je neusgaten uit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een bord Brinta of havermout.
Eet onderweg een appel.

Toegevoegd na 20 uur:
Ga eens naar de supermarkt en kijk eens bij het schap van oa de cornflakes, daar staan zoveel ontbijt produkten, probeer eens het een en ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind niks smeriger dan een appel haha! een ander stuk fruit kan ik wel proberen :)
Ik had hier ook moeite mee en had het volgende verzonnen (om aantekomen ivm spiermassa): 0,5 liter melk met brinta en 3 à 4 geroosterde broodjes met kaas. Dit was mijn begin van de dag en dus vlak na het opstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeite met ontbijten om 6.30u? Probeer eens `s ochtends een hard gekookt eitje te eten om dat holle gevoel te vermijden en op gang te komen. Je staat om 6.30u op en om 9.30u neem je 4-6 boterhammen. Dat is dan een volwaardig en gezond ontbijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ontbijt tegenwoordig wegens hetzelfde probleem met een krentenbol met flink wat goudse kaas en een energiedrankje van de Aldi.
In je eerste pauze zou je een broodje gezond kunnen eten.
Wat ik ook jaren heb gedaan is huzarensalade of rundvleessalade mee naar het werk. Dit kan je ook combineren met een stokbroodje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image