Is het ongezond om dagelijks noodles/bamisoep te eten?

Ik eet vaak wel 2x op een dag een kommetje bamisoep/noodles omdat ik het veel lekkerder vind dan bijvoorbeeld een boterham als ik honger heb. Is het eigenlijk wel zo gezond dat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.4K

Antwoorden (5)

Er zijn hele volken groot geworden (relatief dan, zo groot worden Aziaten niet) op bami en noodles.
Dus ongezond zal het niet zijn, misschien zit er wat meer zout in dan goed voor je is, maar brood is ook niet zoutloos.
Dus niet ongezond, en met de goede ingredienten wel gezond
anneliez
12 jaar geleden
Nee, is niet ongezond. Noodles bevatten vooral koolhydraten. Daarnaast heeft een mens ook eiwitten en vetten nodig, dus eet er ook nog iets anders bij per dag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je meld niet wat voor soort noodles het zijn, maar als het van die kant en klaar pakjes van een merk als Yum Yum zijn, is het behoorlijk ongezond.

Die noodles vullen voor geen meter, en zitten amper voedingsstoffen in. Tevens bevat het product zeer veel zout, olie, en amper groente.

Als je zelf noodle soep zou maken, zou het al iets gezonder zijn, maar ik raad je toch aan om het niet te vaak te eten. Beperk het tot 1-2 keer in de week, maak het dan het liefste zelf, met losse noodles, bouillonblokje en stukjes verse groente en eventueel vlees of vis er in.

Voor een fatsoenlijke maaltijd kun je beter een volkoren boterham eten, of een maaltijdsalade. Orienteer je op wat voor soort beleg er allemaal is, om het lekkerder te maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bron een link met gezondere noodles recepten.
Via Google zijn zeer veel sites te vinden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juistem ; veel te zout en veel te veel lege koolhydraten. Heerlijk, maar geen dagelijks voer en niet te vergelijken met verse pasta of noodles.
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je in een restaurant eens een kwaliteits kom noodlesoep gehad hebt, wil je nooit meer die instant troep (vind ik zelf tenminste)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mwah ; die vind ik in zijn soort ook bijzonder lekker, hoor. Je moet het niet met elkaar vergelijken, maar beide hebben zo hun charmes.
Geen brood en wel bami, om dat dagelijks alleen maar te eten, dan ga je tekorten krijgen. Je moet namelijk vezels binnenkrijgen al is het maar voor de werking van de darmen. Ik hoop dat het niet die kant-en-klare pakjes of bekers noodles zijn, want dan krijg je wel erg veel zout en transvetten binnen!!
Voor af en toe is het geen probleem, maar maak er geen gewoonte van. Mie is prima als je er maar voor zorgt dat het dan volkoren produkten zijn, zodat je nog iets aan voedingvezels binnen krijgt.
amc
12 jaar geleden
Je kunt nooit zeggen of 1 product voor 1 individu gezond is. Alles valt en staat met het gehele voedingspatroon en de gezondheid van die persoon. Bv. aardbei is op zich gezond, maar niet als je er allergisch op reageert en ook niet als je er dagelijks een kilo van eet en daardoor niets anders meer. Voeding is een complex onderwerp. Daarom kun je niet zo simpel stellen of bamisoep dagelijks gezond of ongezond is.
Wel kun je de voedingswaarde bekijken in een voedingsmiddelentabel. De vertaling naar gezond/ongezond heeft het voedingscentrum gemaakt naar aanbevolen hoeveelheden. Maar dat doet ook de voedingspiramide.