Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je zelfgemaakte eiersalade in de koelkast bewaren?

Gemaakt van gekookte eieren en heeft afgedekt gestaan. Ruikt niet raar.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er zit overigens een flinke scheut azijn in. Werkt dat als conserveringsmiddel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de eiersalade zelf gemaakt hebt dan kan je via de tabel van de site die ik als bron heb toegevoegd, controleren hoe lang.
Het enige ingrediënt dat je noemt zijn gekookte eieren en die kan je in de koelkast 1 week goed houden.
Maar als er ook vlees aan is toegevoegd of bepaalde groenten dan wordt dat wel korter. Ook maakt het verschil of je en gekookt ei uit de schil hebt gehaald en geprakt is.

Er staat trouwens ook eiersalade bij en daarvoor wordt als advies 1 dag gegeven. Dus op de dag zelf en de volgende dag is het nog goed te eten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie: Dus op de dag zelf de volgende dag..
moet zijn: Dus op de dag dat je het maakt en de volgende dag is het nog goed te eten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar als je de eiersalade bijvoorbeeld een hele avond buiten de koelkast hebt gehad dan zou ik hem zelf niet meer eten. Dan kan je beter een kleiner bakje nemen voor op tafel en de rest gewoon in de koelkast bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geen weken, maar een paar dagen toch wel. Je proeft en ruikt het bij eieren snel genoeg als ze niet goed meer zijn
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ik zou het niet langer als 1 dag laten staan.
Eieren bewaren is altijd gevaarlijk,waarom
zou je een risico nemen,word je ziek ben
je verder van huis.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als het niet raar ruikt, kan het wel bij twijfel weggooien.
Bij zelfgemaakte eiersalade, wordt de salade als het in de koelkast heeft gestaan, een beetje soort drab, maar even proeven of het nog wel goed is, werkt het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ruikt het, volgens mij niet lekker als je eieren een week bewaart, ook al gebruik je azijn, bah!
Volgens onderstaande site kan je een huzarensalade niet langer dan 2 dagen bewaren. Daarin zitten eieren, zure bestanddelen en azijn en mayonaise. Het is de mayo die de houdbaarheid ten nadele beinvloed. Dus ten hoogste 2 dagen. Jammer maar jouw salade zou ik niet meer eten! (Ruiken is geen goeie hulp in deze!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding