Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze soep nog te eten?

Ik vind in mijn voorraadkast een zak Unox biologische champignonsoep (uiterste houdbaarheidsdatum 11/2011) en een blik erwtensoep met rookworst (houdbaarheidsdatum nov. 2011). Zou ik deze soepen nog kunnen eten zonder het risico te lopen ziek te worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een verschil tussen te gebruiken tot (op koelverse producten) en ten minste houdbaar tot (op alle houdbare dingen).
Bij ten minste houdbaar tot garandeert de fabrikant de kwaliteit tot die datum, daarna gaat de kwaliteit langzaam achteruit, maar is het niet gelijk bedorven in enkele maanden. Wel kan het zijn dat de smaak ietsje minder is dan hetzelfde product eten binnen de houdbaarheidsdatum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geen probleem ...eten
Maar wacht geen jaar meer

Toegevoegd na 4 minuten:
Winkels mogen het wel niet meer verkopen na die datum...maar iets in blik wordt niet vlug slecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, je gaat toch geen risico lopen voor 5 euro.
Als je ziek wordt ben je verder van huis,negen van de tien x gaat het wel goed hoor, maar waarom zou je doen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het zonde is om goed eten weg te gooien.
ik zou het niet doen champions zijn wel schimmels dus zou het gewoon weggooien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij zou ik die soep met een gerust hart nuttigen. de datum duidt erop dat de soep tot tenminste november houdbaar is. deze datum is een bescherming voor de producent. in het leger en marine werden in het verleden noodvooraden opgemaakt met blikgroenten die tientallen jaren oud waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding