Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Shoarma van de supermarkt plakvlees?

Ik koop het altijd bij de Jumbo. Ik vraag me af of het wel "echt" vlees is, of dat het aan elkaar geplakte stukken vlees zijn.
http://www.keuringsdienst.nl/page/704/nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het hier om plakvlees gaat, moet het erop staan. Je zou er dus zelf achter kunnen komen, door het etiket goed te lezen. Woorden als gevormd, vleesproduct, toebereid of samengesteld, kunnen er op duiden dat je met plakvlees te maken hebt. Kom je deze "verdachte" terminologie niet tegen, dan is het gewoon "echt" vlees.

Heel duidelijk zijn de diverse supermarkten er niet over, en de consumentenbond vindt, dat het veel duidelijker moet. Dat kun je hier lezen:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2011/onduidelijkheid-over-plakvlees/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ik niet vinden maar ze verbloemen het heel erg goed, dat ik daar geen zekerheid uit kan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het veel moeite om dat etiket even helemaal over te typen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Overigens vraag ik me af, of het nou bij shoarma-vlees wel zo interessant is om dat te gaan zitten plakken. Ik vermoed toch echt, dat je hier met "echt" vlees te maken hebt. Intussen zal ik eens even met mijn loep op het etiket van mijn ah-bonus-zigeuner-schnitzel kijken, wat daar voor interessants op staat :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de verpakking speciaal uit de vuilnisbak gehaald....
88% varkensvlees 9% paprika
Verder kruiden en specerijen. Maar ook :
maltodextrine gehydrolyseerd soja eiwit. Ben benieuwd wat dat inhoud. Verder geen afwijkingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, neem maar van mij aan dat het gewoon vlees is. Die maltodextrine is gewoon een smaakje, en de rest van het spul zal ook wel iets zijn om het wat langer goed te houden, of het een aantrekkelijk kleurtje te geven. Als dit wel bijelkaar geprutste vleesrestjes zouden zijn, dan zou Jumbo vies de fout in gaan, en dat kunnen ze zich echt niet veroorloven met al die kritische consumenten van tegenwoordig. Je eet trouwens meer vlees dan ik, want in mijn bonus-zigeuner-schnitzel zit maar 65% vlees, en de rest is allemaal paneermeel...........ik ga dat niet allemaal voor je overtypen want de ingredientenlijst is bijna oneindig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dan ga ik uit van het goede.
Tja ik hoop dat de schnitzel je achteraf toch gesmaakt heeft, met alles wat ze erin hebben gedaan. Bedankt voor het meekijken en denken.

Andere antwoorden (1)

Shoarma is meestal echt vlees omdat het vlees van shoarma van de goedkopere delen van het (varken) komen, meestal de wang en schouder. dit zijn redelijk grote vleesdelen die makkelijk te verwerken zijn tot reepjes als je hier delen van overhoud is het zonde om dat weer vast te plakken je kunt er dan beter gehakt of worst van maken. Maar als jij bijvoorbeeld stukjes overhoud van een hamlap , een mooi mager stukje vlees, is het veel intresanter om daar weer nieuwe hamlappen van te maken omdat dat meer dan 2 keer zoveel opleverd dan gehakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt meestal, ik ben benieuwd naar de andere keren,

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding