Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je ook leven op pillentjes?

Ik bedoel dat je niet eet maar alleen vitamine pillen en al van die andere pillen slikt. Kunne allemaal voedigspillen al het eten dat je normaal eet vervangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor vitamines en spoorelementen kom je een aardig eind met pillen maar je hebt ook bouw- en brandstoffen en vezels nodig om je gezondheid te behouden. Normaal gesproken heb je tussen de 2000 en 2500 kilocalorieën per etmaal nodig om je fysiologie in stand te houden. Het gebruikelijke advies is de helft daarvan koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten. Uitgaande van 2500 kcal. betekent dat ongeveer 300 g koolhydraten, 200 g eiwitten en ruim 50 g vetten per dag.

Een pil van 1 gram is al redelijk uit de kluiten gewassen. Dat betekent dus dat je al gauw zo'n 700 pillen per dag moet slikken, want die vezels komen er nog bij. En je moet ook nog rekening houden met de rol van het speeksel voor de spijsvertering en dergelijke dingen.

Doe mij maar een boterham met kaas. :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zullen dan echt een shitload pillen moeten zijn. Een mens heeft ook vetten nodig. Daar zijn wel pillen voor, maar het is zeker niet gezond omdat je spijsvertering naar de knoppen gaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, diverse organen zullen "WERKLOOS" worden zoals de darmen.Zij zorgen o.a voor de weerstand van het lichaam. vitaminepillen kunnen na een flinke medische ingreep even ter ondersteuning kunnen dienen maar nooit ter vervanging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je hebt namelijk ook bouwstoffen nodig: vet, eiwitten, koolhydraten, en vezels om je ingewanden aan de gang te houden.
Als je alles dat je nodig hebt per pil zou kunnen innemen, komen je darmen stil te liggen, wat gevaarlijk wordt na een tijdje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk maar naar het voedsel van astronauten, die eten echt niet veel maar wel alle voedingsstoffen krijgen ze binnen, zo hebben ze volgens mij Modifast uitgevonden het z.g. astronautendieet.
Dus nee, niet alleen pillen maar ook poeders die je moet mengen met vloeibare stoffen zoals water etc.
Ik de verrre toekomst zal men dat wel gaan uitvinden, maar dat is nu nog s.f.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding