Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

blijft diepvries voedsel goed als je het vergeet in te vriezen?

ik ben het vergeten in de vriezer te leggen het gaat om een zak met zweedse aardappelschotel (rösti, ham, kaas & uit)
en een mora carrero snack doosje (met inhoud natuurlijk :) )

het heeft er ongeveer een 1 uurtje tot 1,5 uur uitgelegen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou het gewoon weer in de vriezer leggen.
Tenminste, niet als het een uur in de zon gelegen heeft, maar daar ga ik niet van uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

na een uur of anderhalf is de zak nog niet ontdooit en kun je hem dus prima alsnog in de vriezer leggen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
1 uur maximaal, maar veel langer zou ik het niet laten liggen.
Het probleem is namelijk, wanneer voedsel op kamertemperatuur komt, de bacteriën zich gaan vermenigvuldigen. Dit gaat erg snel.
Deze worden wel weer gedood bij het verhitten, maar bacteriën maken giftige stoffen aan. Je voedsel wordt dus uiteindelijk vergiftigd.
Dit zal na 1,5 uur nog wel meevallen.

Dit is bijvoorbeeld ook de reden dat je barbecuevlees dat over is gewoon moet bakken en dan in de koelkast leggen, of meteen weggooien. Dat heeft veelal in de warme zon gelegen, dus veel gifstoffen aangemaakt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
walter
13 jaar geleden
Ja de bacteriën gaan dood, maar verhitting is volgens mij niet altijd voldoende om de door de bacteriën aangemaakte gifstoffen te neutraliseren. Dus kan je er alsnog voedselvergiftiging door krijgen.
walter
13 jaar geleden
Daarom, en na 1,5 uur zal het nog geen 30 graden geworden zijn.. misschien niet meer bevroren maar wel koel. En als je ziek wordt... weet je waar het van is ;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image