Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is goed om te eten voor het slapen gaan?

Ik drink iedere avond ongeveer een half uur voor het slapen thee, en soms heb ik ook honger daarbij. Maar wat is nou goed en gezond om te eten voor het slapen?

Want ik kan me voorstellen dat dingen met erg veel suiker niet echt de slaap bevorderen.

Iemand suggesties? :)
Bedankt!

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb ondertussen begrepen dat yoghurt erg goed is voor het slapen, maar ik combineer liever geen thee met yoghurt. ;]

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je geen thee met yoghurt willen combineren? :P Je kan toch iets eerder of later wat yoghurt eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me gewoon niet lekker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een boterham of cracker. En een banaan is heel goed. Eventueel met yoghurt. Lees maar eens bij http://www.goeievraag.nl/vraag/slapen-banaan-eten.167795
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yoghurt bij de thee is niet helemaal mijn smaak, maar een banaan lijkt me geen slecht idee! bedankt ;]

Andere antwoorden (9)

in Melk zit een stof waar je slaperig van word, maar dat is geen eten... al eens aan muesli gedacht? (i.o.d)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik wel aan gedacht ja, maar ik wil het liefst mijn 'thee ritueel' houden, en jammer genoeg past daar iet helemaal yoghurt bij :(
Yoghurt is goed voor het slapen gaan. Het vult goed, maar is licht verteerbaar.

Toegevoegd na 20 seconden:
En het schijnt nog goed te zijn voor de lijn ook, had ik laatst ergens gelezen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik doe altijd stukkie kaas, zit ook melk in. Iets anders wat teveel of te vet is, dan kan ik weer moeilijk in slaap komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banaan is "het best".
Er zit een stof in waar je van nature rustig van wordt.

Voordat je bijvoorbeeld een examen hebt is het ook erg goed om een aantal bananen te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Welke stof weet je dat? Ben hier benieuwd naar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@steenuiltje Het gaat om de stof Tryptofaan
Steenuiltje
13 jaar geleden
Hé thanks!
Ik las op deze site: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tryptofaan
dat er in melk nog véél meer tryptofaan zit dan in een banaan.
Ik zou een stukje peperkoek eten. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hand vol gepelde walnoten.
Lekker, vult goed, en nog gezond ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt het om na de thee een half glas warme melk met honing te nemen.
Het laatste uur voordat je gaat slapen ook geen intensieve tv kijken.
Maar vooral denk ik dat je voor jezelf even een dagboekje moet bijhouden wat je doe en eet of drinkt en dan reactie bijhouden.
Soms kun je verbaasd zijn wat er dan uitkom, want ik moet echt koffie drinken voor ik ga slapen, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt, anders slaap ik niet in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker bij de thee en niet te zwaar; enkele kaneelbeschuitjes! Wil je geen of weinig caloriën, neem dan een rijstcracker, al of niet besmeerd met een beetje honing.

Toegevoegd na 12 minuten:
Wat erg goed is, zijn een paar stukken watermeloen. Een volkoren cracker heeft 2 keer zoveel snel opneembare energie als een plakje roggenbrood, maar dat roggenbrood heeft nog steeds 4 keer zoveel snel opneembare energie als een stuk watermeloen. 4 stukken watermeloen geven in totaal net zoveel energie als een roggenbroodje, maar laten de bloedsuikerspiegel veel minder steil stijgen. De energie komt gelijkmatiger in je bloed. Het is rustiger voor je lichaam en past veel beter bij je natuurlijke systeem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk weet je wel dat eten voor het slapengaan niet zo heel erg gezond is. Fruit is misschien een goed idee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding