Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er verschil tussen een sandwich en een belegde boterham en zo ja wat?

Mijn kinderen vroegen wat nou precies een sandwich was, toen ik het ging uitleggen (want wij gebruiken de term sandwich af en toe ook) constateerden zij dat elke belegde boterham DUS een sandwich is.

Dat is volgens mij niet zo, en het is ook geen broodje met iets erop, maar wat maakt een sandwich nou meer dan een belegde boterham, is het het soort beleg?

amigo
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Volgens mij is een sandwich normaal zonder korst, maar of dat nu het verschil maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil tussen een sandwich en een belegde boterham is de wijze van snijden. Een sandwich is diagonaal doorgesneden en een belegde boterham is of dubbelgevouwen of horizontaal doorgesneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sandwich is een meestal rijkelijk meervoudig belegde en diagonaal doorgesneden dubbele boterham. Er zit dus bijvoorbeeld niet alleen kaas tussen maar ook blaadjes sla en plakjes ei of reepjes ham. Of pindakaas met plakjes komkommer en een likje sambal of banaan met bruine suiker.
Een gewone Nederlandse boterham bestaat uit één sneetje brood waar het (zuinige) beleg bovenop gedaan is.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Een sandwich staat in het engels voor een belegde boterham, enkel verstaan wij in belgie de superieure variant van wat jullie een bolletje noemen ook als een sandwich. (Met name de meergranenvariant) ;p

(Even een 12 jaar oud topic counteren)
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing