Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan Nesquik chocolademelkpoeder bederven?

Ik vond net een oud pak Nesquik poeder. Het is volgens het pak goed tot oktober 2009. Het is wel eens open geweest, maar heeft verder altijd dicht en in het keukenkastje gezeten. Ik maakte het net open en het ruikt en ziet er normaal uit. Maar kan ik het nog zonder problemen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk nog wel goed, een gedroogd product kan ontzettend lang mee.
Maak eerst eens een proefmengsel aan, ruik goed en proef. Als dat oke is dan kan je het gerust gebruiken. Smaakt het wat muf, dan zal je er niet ziek van worden maar kan het je smaak behoorlijk bederven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan, het pak is open geweest en anderhalf jaar over datum. Er kunnen wormpjes inzitten.

Tegenvraag: Ik ben verbaasd dat je het niet direct weggooit, een paar euro kost zo'n pak en jij neemt liever risico voor je gezondheid?

Toegevoegd na 5 minuten:
En blijkbaar drink je het nooit, dus niet meer kopen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wormpjes? wat voor wormpjes?
Ja hij kan bederven omdat hij al open is geweest..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou nog even goed naar de ingredienten kunnen kijken : volgens mij zit er nl. ook melkpoeder in, en daarmee zou ik geen risico's nemen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden het laatst ook,ik heb een beker gemaakt,maar het smaaktte erg muf,zoe het gewoon weg gooien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding