Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je flinterdunne champignonschijfjes snijden?

Ik had ze gisteren op de pizza liggen, echt heerlijk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een mandoline (niet te verwarren met het muziekinstrument).
Een mandoline is een rechthoekige rasp, waarmee je flinterdunne plakjes kunt maken als je een stuk groente er over heen en weer beweegt. Wel voorzichtig zijn, die dingen zijn ontiegelijk scherp. Ze zijn te koop in huishoudspeciaalzaken, maar wel behoorlijk aan de prijs.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens snijd ik m'n champignonnetjes met m'n eiersnijder, ze zijn dan niet zo dun, maar wel mooi gelijkmatig en het gaat lekker snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Een mandoline is een heel mooi en gemakkelijk keukenhulpje.. Maar ik heb al heel wat ei-snijders kapot gemaakt door net iets te vaak de champignons mee te snijden, de draadjes zijn er vaak niet stevig genoeg voor, en alleen echt super-verse champignons zijn er geschikt voor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heidi, klopt wat jij zegt over die eiersnijders, die goedkope dingen kunnen nauwelijks een ei snijden;-) Ik heb alweer zo'n 20 jaar geleden een Westmark gekocht, en die is niet stuk te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even gegoogled naar zo'n mandoline. Wat een handig ding zeg! Ik ga es kijken of ik die ergens kan kopen voor niet al te veel geld.

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet flinterdun inderdaad. Ik heb ooit zo'n ding gehad, maar die plakjes zijn echt nog te dik.
Toch bedankt voor het meedenken. :)
Met een kaasschaaf kom je in de richting...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een vreselijk scherp mes.........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel veel werk. :(
Amadea
13 jaar geleden
Heb je wel eens zo'n beroepskok aan het werk gezien? Dat gaat razendsnel, van tjaktjaktjaktjaktjaktjak. En echt alleen de groente wordt geraakt, geen vingers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om goed te werken zijn de koks messen dan ook vlijmscherp.
Ben geen kok maar sta wel graag in de keuken, met scherpe messen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook geen kok en kan niet snel snijden. En ik heb er ook nog eens een hekel aan, vandaar dat ik op zoek ben naar een handig hulpmiddeltje. Want nu halveer ik champignons gewoon, terwijl dat flinterdunne juist zo lekker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook geen kok, sta wel graag in de keuken.
Maar wel met uiterst scherpe messen.
Geslepen op een Belgische steen.
Voor de kenners.... K10.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foutje... 4000
Evt met een kleine schaaf ,die ook voor de truffel gebruikt wordt en wat al geschreven is .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaha, een truffelschaaf. Ik zal eens rond gaan kijken op internet naar zo'n ding. Bedankt!
Met een snijmachine. Maar inderdaad uit kijken voor je vingers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding