Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kan kip in de koelkast blijven? Zie uitleg

Mijn vader heeft kip in de koelkast liggen, al minimaal vanaf donderdag en misschien zelfs wel langer (max 1 week). Kan dit nog gegeten worden als je het lang bakt? Het zit nog in de verpakking, zitten geen scheurtjes of iets in. Er zit ook geen vocht in. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat geeft de houdbaarheidsdatum aan? Met kip zou ik niet al te veel risico nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele goeie vraag, daar heb ik niet eens naar gekeken, wat stom! Er staat 12-3.. dan zal het wel niet meer goed zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je neus is de beste manier op te testen of het nog kan.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee daar zou ik niet op gokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kip is dus over de datum, niet meer eten, gewoon geen risico nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ici1987: volgens mij komt hier de naam GOK vandaan...;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou oppassen met kippenvlees. Het kan zijn dat het misschien nog goed is maar meestal is een vers gekocht stukje vlees in de supermarkt een paar dagen houdbaar in de koelkast en maximaal 2/3 maanden in de vriezer.

Als de kip nog in de verpakking zit, staat er dan geen uiterste houdbaarheidsdatum op? Dan kan je daarop vertrouwen. Zo niet, dan zou ik het niet meer gebruiken en gewoon wegdoen. Neem beter het zekere voor het onzekere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op de verpakking van kip wordt altijd een uiterste gebruiksdatum vermeld. Die kun je het beste maar aanhouden. Wanneer micro-organismen als bijvoorbeeld salmonella zich tegoed hebben gedaan aan jouw kip, maakt het niet zo veel uit of je het product goed verhit of niet. In plaats van een voedselinfectie (je krijgt levende schadelijke bacteriën binnen) loop je alsnog kans op een voedselvergiftiging (je krijgt de afvalstoffen van de bacteriën binnen) Die gifstoffen worden niet onschadelijk gemaakt door verhitting, verhitting doodt alleen de bacteriën die de gifstoffen produceren.

Bij producten met een Tenminste-Houdbaar-Tot-datum kun je iets soepeler zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens op de handige lijst van Frytex,daar vind je van alle voedingswaren hoe,waar en hoelang je ze kunt bewaren.

www.frytex.nl/tips/bewaark.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het ingevroren is maakt het niet uit in de koelkast 48uur

Bron vader is slager
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image