Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welk type drop heb je de minste kans op mogelijke lever/nierproblemen ? Graag het type drop noemen,want ik lust alles ! Merk mag ook natuurlijk !

Geef er tevens een redelijke overtuigende uitleg bij. Waarom die wel of juist niet .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

IK heb het opgezocht en het schijnt zo te zijn dat zoete drop gek genoeg meer zout bevat dan zoute drop. Zoute drop bevat gewoon minder suiker waardoor het zouter smaakt. Dus het antwoord op je vraag is dat zoute drop minder kans op nier/lever problemen geeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant, heb je daar eventueel ook een bron van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor ik heb dit gevonden op een site voor hoge bloeddruk. http://www.tijdschriftpraktijkondersteuning.nl/archief/volledig/id39-hoge-bloeddruk-door-te-veel-drop.html Degene die dat minnetje heeft gegeven had hem beter even kunnen onderbouwen gezien mijn antwoord correct is :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de bron, je zou beter je antwoord nog even kunnen bewerken en die bron erin plakken. Ik denk namelijk dat je die min gekregen hebt omdat je een antwoord geeft zonder bron.
Ik vind het een interessant artikel, ik heb weer wat geleerd. Plus van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel... Ik had erbij vermeld dat ik het heb opgezocht dus geen moment de intentie willen wekken dat ik die wijsheid zelf in pacht had :)
Dank je voor je waardering :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is dat ik vrijwel alles vanaf mijn blackberry beantwoord, ik heb dan 1 optie iets te kopieren daar ik niet meerdere browsers kan openen. als ik dus iets kopieer moet ik de desbetreffende browser sluiten om weer op goeievraag te kunnen komen en het te kunnen plakken. Als ik dan ook de bron er weer bij wil zetten moet ik weer zoeken in mijn geschiedenis en ben ik het geplakte antwoord weer bij goeievraag weer kwijt. Vanaf de pc is dat geen probleem. Al vermeld ik er wel altijd netjes bij dat ik het van internet heb gehaald als ik een antwoord geef die ik niet zelf wist :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft zijn bron hier in de reacties toegelicht.

Andere antwoorden (4)

Zoete drop, het zout in zoute drop is slecht voor je hart e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zoete drop is dan niet slecht voor je hart?
Het schadelijke bestanddeel van drop is niet het zout, maar de Arabische gom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel soort drop. Alle soorten bevatten glycyrrhizine, het zoethoutbestanddeel dat verantwoordelijk is voor een hoge bloeddruk. Ten onrechte wordt meestal het zout in de drop aangewezen als schuldige voor hoge bloeddruk maar het effect van zout op de bloeddruk is in de meeste gevallen nihil. het gaat overigens niet zozeer om nier- of leverproblemen maar om een effect op de bijnieren, die een cortisol maken, een hormoon dat de nier aanzet om vocht vast te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werk zelf als verpakkingstechnicus bij drop fabrikant.
zoet...zout....het levert wat het zegt...
het gaat om de stoffen die ze gebruiken!!

bij ons worden alleen natuurlijke stoffen gebruikt,zowel voor smaak als voor kleur!

eigenlijk is het heel simpel.....teveel van iets is nooit goed....eet je veel zoute drop...zul je dat merken vooral aan je nieren.
eet je teveel zoete drop...zul je dat merken aan je gewicht maar vooral aan je hart ....en het feit dat je jezelf gejaagd gaat voelen.

ik werk bij FASCINI....mischien ken je het beter als KATJA!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding