Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het gezegde gaat dat varkens soms stront eten is dit echt waar? zo ja waarom eten sommige mensen dan varkensvlees?

mijn ouders kommen uit het midden-oosten
eens hebben ze mij vertelt waarom ze geen varkensvlees eten ze eten stront is dit echt waar?

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn ouders komen uit het midden-oosten
eens hebben ze mij vertelt waarom ze geen varkensvlees eten varkens eten stront is dit echt waar? zo ja waarom eten sommige nederlanders dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Ja, in sommige landen in Azie heb je kans dat als je op het platteland een wc bezoekt, dat je uitwerpselen regelrecht bij de varkens belanden (lees o.a. het fantastische boek: "No shitting in the toilet" van Peter Moore).

Maar de varkens in Europa worden niet speciaal bijgevoerd met stront.
Als je stront etende dieren wilt mijden, dan raad ik je aan om ook geen konijnen te eten en ook kippen doen het. Oh en mocht je willen overschakelen op vis: De tilapia is ook een stronthapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stront eten ze over het algemeen niet, misschien wanneer je ze een week niet te eten geeft, dat ze dan uit wanhoop maar op ontlasting overgaan. Als ik in het midden oosten in een woestijn verdwaal, drink ik ook liever mijn eigen urine dan dat ik kom te overlijden, maar om nou te zeggen dat ik een urinedrinker ben... ;)

Wel is het zo dat varkens geen kieskeurige eters zijn. Je kunt ze alles met enige voedingswaarde voorschotelen. Dat lijkt een goede eigenschap voor een dier, maar in veel culturen en religies wordt deze onverschilligheid opgevat als onrein, en worden varkens daarom ook niet geconsumeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn vooral de tomaatjes , aubergines , champignons en kropjes sla die stront eten .
Eet je tomaten?
Dat varkens stront eten wordt gezegd om U vies te maken van die dieren. Er zijn geloofsgemeenschappen die dit door hun overleveringen niet mogen eten ...en hoe kan je dat aan kinderen uitleggen?
Heel lang geleden was er een andere reden waarom varkens niet gezond geacht werden. Dat komt omdat varkens dichte familie zijn van de mensen. Vroeger kregen de varkens ( apen en gibbons) veel dezelfde ziekten dan mensen (en omgekeerd) . Dus moest men oppassen geen besmet vlees te eten . Maar dat was vroeger , wanneer er nog geen hygiëne was.
Hier in het Westen heeft men altijd varkens (soms wilde) gegeten , dat zit in onze traditie.
Uiteindelijk is varkensvlees veel minder gevaarlijk voor de gezondheid dan bijvoorbeeld schapen ...die vandaag nog gevaarlijke leverbot besmetting meebrengen.
Of eet dan maar als vegetariër stronttomaatjes .
Of kippen ,die pieren eten o, een lekkere vis die kadavers eet of lekkere fazanten ....die wormen ,vliegen en muggen eten.
Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pertinent niet waar. Varkens zijn erg zindelijk en maken hun ontlasting op een vaste plaats. Als ze in een hok zitten, doen ze dat in een hoekje.
Wel rollen ze door de bagger en de reden daarvoor is, dat bagger veel ijzer bevat. De bagger kleeft aan de tepels en bij het drinken krijgen de biggen dat binnen om het gebrek aan ijzer in de melk te compenseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen varkensvlees eten heeft een oeroude culturele / religieuze achtergrond. Westerlingen eten liever geen paardenvlees, honden of insecten.
Merkwaardig genoeg worden er gezondheidsredenen bij bedacht om dit te rechtvaardigen. Maar dat lijkt altijd nogal gezocht. Of gewoon flauwekul.

Hoe ik dat weet? Eenvoudig omdat die culturen elkaar tegenspreken terwijl het om dezelfde typen mensen gaat. Er is geen enkele reden waarom varkensvlees onrein zou zijn en schapenvlees niet. Of koeien heilig en kippen weer niet - maar weer wel je huiskonijn. Je wilt niet weten wat men in China allemaal eet.

Het zijn diepverankerde overtuigingen waar je ook niet zomaar weer af komt. La maar gaan, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stront eten of niet, het maakt allemaal niets uit. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk heeft elk dier stront in zijn lichaam, of het nou van hunzelf is of van een ander.

Mocht je er vanwege je geloofsovertuiging mee bezig zijn of er toch problemen mee hebben, eet geen vlees, want bijna elk dier eet dingen die jij misschien wel een vies kan vinden of onzuiver zijn. Of je moet zeker weten dat het vlees zuiver bereidt is. Blijf in ieder geval van varkensvlees af, want die eten alles wat ze tegenkomen en dus ook stront, volgens enkele geloofsovertuigingen helpt zelfs zuiver bereiden en zuiver slachten niet.

Ikzelf daarentegen, eet gewoon alles, omdat alles wat die dieren eten, in mijn ogen puur natuurlijke producten zijn en dus geen vergif zouden kunnen zijn voor ons mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing