Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in Nederland 'wilde rijst' voor consumptie kopen?

Wilde rijst is geen rijst die in het wild groeit, maar een pseudograan, met heel lange, bruine korrels.
In natuurwinkels kan ik het alleen vinden in zakken met gemengde granen of gemengde 'rijst'soorten.
Kan je het ook los krijgen?
Zoja, waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe gebruik je normaal wilde rijst? Gewoon als 'normale' rijst? Heb je (kook)tips?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het alleen in zakken met gemengd graan, en die moet je ongeveer 45 minuten koken. Ik vind ze erg lekker daarin, ze zijn lekker stevig.
Volgens een Amerikaans dieet/kookboek dat ik heb kan je het ook kiemen of poffen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik nog geen losse wilde rijst heb kunnen vinden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Volgens antwoordgevers in discussiefora wordt dit wel in België en Frankkrijk in supermarkten verkocht, maar in Nederland alleen gemengd met witte rijst.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan het denk ik het beste online bestellen. Op bijgaande website type je wilde rijst in het zoekvak in.

1 kg wilde USA grade A rijst kost 31 euro. Uit Canada 25 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch kan je het wel lof kopen bij sommige natuurwinkels of reformzaken, ik heb het er wel eens gekocht. Hier bij de Natuurwinkel in Enschede, in kleine zakjes (best duur..helaas).

Toegevoegd na 40 seconden:
lof=los, en daarmee bedoel ik zonder andere granen erbij in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Horeca groothandel Hanos heeft het gewoon in de schappen staan. (Dit is een Makro voor de echte horeca, om het zo maar te zeggen.) Dus vraag eens aan een restauranthouder of die het voor je wil bestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken persoonlijk helaas geen enkele restauranthouder, maar evengoed bedankt voor je antwoord!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image