Gezond snacken
Nieuwe jaar, nieuwe voornemens.
De mijne is minder snacken en minstens 5 kilo afvallen.
Maar mijn probleem is dat ik altijd zin in iets knapperigs krijg. Chips of crackers of iets anders. Het maakt dan nog geeneens uit of ik honger heb, ik moet dat iets knapperigs hebben.
Kent iemand gezonde snacks die ook knapperig zijn.
Anders gaat mijn goede voornemen er deze week al aan.
Toegevoegd na 18 minuten:
En ja: ik kan geen maat houden.
Een pak crackers, die is in een paar minuten helemaal leeg.
En aangezien ik minderjarig ben kan ik niet bepalen wat in huis komt. Mijn ''zeer'' geliefde broertje houd ervan om altijd chocolade in mijn reikveld te houden om mij uit te dagen.
Het wordt dus een moeilijke opgave maar ik hou vol.
Je wilt graag een antwoord kunnen geven als iemand je afvraagt wat je goeie voornemens zijn. En dan wil jij natuurlijk ook nog een heel goed antwoord kunnen geven ook, eentje die sociaal geaccepteerd is. Alsof jij die goede voornemens voor de ander neemt niet voor jezelf. Als je iets echt wilt, dan kan je daar beter mee gaan beginnen en niet wachten totdat het nieuwe jaar komt om het als een goed voornemen mee te nemen. Als het tot die tijd kan wachten, dan wil je het niet echt.
Neem gerust een KLEIN snackie als je daar zo'n behoefte aan hebt. Je wordt echt niet dik van een handje chips als je daar echt van kan genieten.
Als je echt voldoende gezonde voeding overdag eet heb je in de avond misschien ook niet meer de drang om te knabbelen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.