Kan je extra vitamines verwerken in gerechten?
Ik heb heel veel moeite met het slikken van pillen en bruistabletten vind ik vies! Kan ik gestampte vitamine pillen door gerechten doen die ik verwarm? Bijv. brood bakken? Of gaat de "kracht" dan weg?
De reden waarom ik extra vitamines nodig heb is dat ik een chronisch maagprobleem heb waardoor ik vaak mijn eten teruggeef.
Ik gebruik daarom ook nutridrink, wat ook al zo vies is, en op advies van mijn dieetiste dus vitaminepillen.
Tot nu toe veelal bruistabletten gebruikt omdat pillen mijn maagprobleem triggeren. En zoals ik al zei, die dingen vind ik vies. Het idee van fijnmalen of een kindervitamine in siroop vorm ga ik zeker proberen!
Iedereen heel hartelijk dank voor de antwoorden. Vanavond zal ik deze vraag sluiten.
Veel mensen slikken dagelijks wat extra vitaminen en mineralen in de vorm van een pilletje. Volgens het Voedingscentrum is dat niet nodig als we gezond en gevarieerd eten. Vitamines en mineralen zijn voedingsstoffen die nodig zijn om het menselijk lichaam goed te laten functioneren. Ze zijn onmisbaar voor de groei, het onderhoud en het functioneren van het lichaam. Bij een evenwichtig eetpatroon is de hoeveelheid vitamines en mineralen in de voeding voldoende.
De meeste vitaminepillen werken pas als je echt een tekort hebt.
Teveel extra vitaminen kan zelfs schadelijk zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.