Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Het getal geeft het vetgehalte aan in de droge stof. Oftewel als je alle water uit een kaas verdampt, hoeveel % van wat je overhoudt is dan vet.
Doorgaans is een lager vetgehalte (dus 20+) gezonder. Aan de andere kant vinden veel mensen vettere kaas (dus 48+) lekkerder.
(Lees meer...)
Utrecht
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal van dat vetgehalte! Ik eet zelf altijd 30+ kaas en koop tegenwoordig meestal verpakte kaas ik plakken, deze blijft veel lekkerder, een erg lekkere variant is 30+ kaas met mosterd!
Dat ligt eraan wat je verstaat onder "beter". 48+ kaas is lekkerder dan 20+ kaas, maar 20+ kaas is minder vet.

De aanduiding 48+ betejent dat er 48% vet in de droge stof zit, dus als je al het vocht uit de kaas zou halen.
(Lees meer...)
bamibal
14 jaar geleden
48+ kaas is lekker want het is voller,vetter en romiger en leent zich veel beter als smeltkaas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel "lekkerder" ipv "lekker", haha! Maar dat is mijn mening. Mager smaakt gewoon minder romig....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat beter is kan ik je niet vertellen, aangezien ik verder niks weet over je leefstijl. Ikzelf eet altijd 20+ van Milner

Uiteraard is 48+ veel lekkerder en romiger maar voor mij ook heel vet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20+ zit minder vet duss minder cali in maar dierlijk vetten is niet sow gezond al is het mager en het word zwaar gepassioneerd dat de meeste vitamine er toch uit gaan door de hoge verhitting word het hooggepasteuriseerd ik weet wel dat in volle Meer vitamine D, en K en noem het maar op zitten en meer voedingstoffen in zitten en dat is bij de magere niet sow Maar de meningen zijn beetje verdeeld Wat echt gezond is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image