Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zes superstoffen die elke vrouw nodig heeft ?Wat vind je hiervan?

http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten/article/detail/161394/2008/02/06/Zes-superstoffen-die-elke-vrouw-nodig-heeft.dhtml

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onzin, ik ben een vrouw en neem nooit magere yoghurt, bonen of bessen: allergisch.
Trouwens een foute opsomming, er staat als 6 stoffen:
Magere Yoghurt
Bonen
Vette vis
Lycopene
Vitamine D
Bessen

Maar de stoffen waar het om gaat zijn in het geval van Magere Yoghurt, Vette vis en Bessen zijn:
Probiotica
Omega 3 vetzuren
Anti-oxidanten.
En die zitten niet alleen in yoghurt, vette vis of bessen (wel waarschijnlijk de grootste hoeveelheid).

En deze zin vind ik ook een beetje vreemd:
Van alle soorten, kleuren en vormen: drie tot vier keer bessen smullen per week geeft je voldoende anti-oxidanten om kanker weg te houden.
Kanker houd je niet weg met anti-oxidanten; je kan het uitstellen, verschillende vormen worden geremd en het proces kan positief worden beïnvloed, maar helemaal weghouden kan het niet.

En als je kijkt naar die stoffen: probiotica, omega 3 vetzuren enzo, die hebben mannen ook gewoon nodig. En meisjes en jongetjes ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo is het maar net !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prima verwoord. Toevoeging: kanker houd je inderdaad niet weg met anti-oxidanten. Er zijn nu zelfs goede aanwijzingen dat je kanker *bevordert* met anti-oxidanten. Lees http://www.dnews.de/wissenschaft/37325/vitaminpillen-bremsen-positive-wirkung-von-sport.html (genoemd in mijn antwoord op deze vraag).

Andere antwoorden (4)

De meeste redenen die ze noemen waarom je het zou moeten eten zijn van belang voor mannen én vrouwen. Zoals bijvoorbeeld vette vis en lycopene.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De aanbevelingen hier gedaan, behoren gewoon in een voedings patroon wat iedereen zou moeten volgen. En niet speciaal voor vrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenwoordig weten ze het allemaal zo goed. Ik begin me steeds meer af te vragen waarom mijn grootouders zo oud geworden zijn.

Is weer het zoveelste lijstje dat waarschijnlijk binnen een jaar ofzo weer compleet achterhaald is.
Ben je gezond, voel je je goed: gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent.

Toegevoegd op 24-05-2009 22:34:42
Btw: ik mis een belangrijke... Waar is de chocola?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jaaa! pure chocolade..........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, puur... (weet je dat pure chocola nog gezond is ook? Geldt niet voor melkchocolade of die rotzooi die ze witte chocolade durven te noemen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga altijd voor de 70%. Iets hoger gaat nog wel, veel hoger vind ik niet meer lekker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja klopt, te puur wordt weer bitter... maar is wel gezond (maar gezond mag ook best lekker zijn)
Niet op letten.

Gewoon normaal en (dus) gevarieerd eten. Het lichaam houdt zichzelf wel gezond.

Vooral niets toevoegen. Geen anti-oxidanten, geen vitaminen, geen mineralen - helemaal niets. Het voegt niets toe, het maakt het lichaam hooguit "lui".

Zie bron (in het Duits).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding