Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je kunnen leven op enkel voedingsuppelementen?

Ik begrijp dat het verteren van voedsel ook je spijsverteringskanaal prikkelt en op gang houdt.
Wat zou nu het gevolg zijn als je uitgebalanceerde vitamine/mineralentabletten, kortom alles wat je lichaam behoeft betreft voedingsstoffen, tot je neemt, maar geen vast voedsel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik moet bij jouw vraag denken aan de kunstmest die planten krijgen, daarin zit alleen de voedingsstoffen die ze in de fabriek er in gedaan hebben.
In organische mest zitten veel meer verschillende voedingstoffen en sporenelementen, te vergelijken met ons eigen voedsel.
Door de organische mest krijgen de planten alles wat ze nodig hebben, wat ze niet kunnen gebruiken gaat de grond weer in.
Terug naar jouw vraag, meen ik wel eens gehoord te hebben dat er pilletjes bestaan waar alle nodige voedingsstoffen in zitten, want daar gaat het eigenlijk om, de rest zijn ballaststoffen, of stoffen die we niet kunnen of hoeven te gebruiken.
Indien deze stoffen in een drankje gedaan worden, dan heb je drinken en 'voedsel' tegelijk.
Een soort energie drankje zeg maar, want ook dat is een drankje met voedingsstoffen ( mineralen).
Dus ja, ik denk dat het wel kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Koolhydraten, eiwit en vetten zijn ook essentiele voedingsstofffen; je kunt niet zonder.
Deze zijn nodig als basis van o.a. spierweefsels en voor de levering van energie.
14 jaar geleden
Je bedoelt: als alles wat je naar binnen werkt al in de maag en darmen volledig wordt opgenomen?
Zeker weten doe ik het niet, maar ik kan me voorstellen dat op een bepaald moment bijvoorbeeld je endeldarm gaat verkleven en dat dat problemen geeft.
Ik zou het in elk geval niet uitproberen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een man in india, die overleeft zonder eten en drinken. Dus het antwoord op jouw vraag is dan ook zeer zeker: "Ja".

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/05/indier_leeft_zonder_eten_en_dr.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, als je onder supplementen ook aminozuren, koolhydraten en vetzuren verstaat. Het is verkrijgbaar onder de naam merknaam Vivonex. Vroeger noemden we het 'astronautenvoeding'. Het bestaat zeker al een jaar of veertig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing