Eetstoornis bij heel jonge kinderen, waar kan je terecht?
De dochter van een vriendin van me is 6 jaar en laat al een tijd bepaalde tekenen zien wat steeds meer op anorexia oid begint te lijken. Eén of ander gestoord type heeft haar wijsgemaakt dat ze ten alle tijden vet eten moet vermijden anders zou ze dik worden. Sindsdien wil ze alleen nog maar 'groenvoer' en ze wringt zich in allerlei bochten om de gewone maaltijden over te slaan.
Ze geeft een hapje aan de hond, soms geeft ze over, in de lunchpauze rekt ze alles net zo lang totdat ze weer naar school moet, ze schuift haar eten over haar bord heen zodat het lijkt dat ze hapjes heeft genomen en nu is zelfs haar lerares erachter gekomen dat ze haar eten weggooit.
Mijn vriendin heeft al heel veel trucjes uit de kast gehaald om haar aan het eten te krijgen maar het mag niet baten. De huisarts neemt haar niet serieus en ze zit aardig met de handen in het haar.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Als je dit leest lijkt dit dan op een stoornis of gewoon een moeilijke eter? Hebben jullie tips? Waar kan mijn vriendin terecht (liefst Rotterdam e.o.)? Excuses voor de vele vragen maar ik maak me zorgen want het enige wat ik weet van een eetstoornis is dat je er zo snel mogelijk bij moet zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.