Waarom geven ze in ziekenhuizen wel voedingsinfusen en in verzorgingstehuizen niet?
Zo''n 10 jaar geleden gaven ze in een verzorgingstehuis geen voedingsinfusen aan bewoners, maar infusen met water of zoiets. In ziekenhuizen deden ze dat wel. Ik denk niet, dat dat veranderd is. Bewoners van verzorgingstehuizen, die slecht eten, kunnen volgens mij opgeknapt worden, als ze een voedingsinfuus krijgen toegediend. Dan kan hen over het dode punt helpen. Waarom gebeurt dat niet? Het lijkt mij simpel om voeding in een infuus te stoppen. Als ze dat in een ziekenhuis kunnen moeten ze dat in een verzorgingstehuis ook kunnen, lijkt mij. Of werken ziekenhuizen en verzorgingstehuizen niet goed samen?
Toegevoegd na 7 uur:
Het lijkt mij toch simpel. Een verpleegtehuis vraagt aan een ziekenhuis om een voedingsinfuus samen te stellen voor een bewoner. Het ziekenhuis maakt dat infuus klaar en brengt het met een bode naar het verpleegtehuis. Als dat niet kan, dan schort er iets in de samenwerking tussen dat ziekenhuis en dat verpleegtehuis.