Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kunt een pak keihard geworden basterdsuiker weer iets zachter maken met een paar eenvoudige trucs.

Een populaire manier is om een sneetje brood of een stukje appel in de suikerdoos te leggen. Dit voegt vocht toe aan de suiker, waardoor het weer zacht kan worden. Laat het een paar uur staan of zelfs een dag.

Een andere optie is om de suiker in een magnetronbestendige schaal te doen, bedekt met een vochtig papieren handdoek, en dit kort in de magnetron te verwarmen. Doe dit in korte intervallen van 15 seconden en controleer steeds, zodat je het niet verbrandt.

Wie heeft nog meer tips om hard geworden basterdsuiker weer zacht te maken? Deel je trucs!
5 maanden geleden
Is de suiker bij jou ook blootgesteld aan de luchtvochtigheid? Zet de basterdsuiker dan in een open verpakking in een diepe kom en leg hier voor langere tijd een vochtige theedoek overheen. De suiker zal het vocht uit de theedoek onttrekken, waardoor het weer zacht wordt.
Dit kunstje kun je bovendien ook uithalen met een sneetje brood of een stukje appel in de zak suiker te stoppen. Doe je dit een dag van tevoren, dan zal de volgende dag je suiker bruikbaar zijn.
Maar heb jij niet zoveel tijd en direct suiker nodig? Dan is dit de beste tip: strooi de benodigde suiker in een hittebestendige kom en leg hier wat vochtig keukenpapier overheen. Zet de bak vervolgens ongeveer twintig seconden in de magnetron en herhaal dit tot alle suiker weer helemaal bruikbaar is.
fremar
5 maanden geleden
Ik heb in mijn potten basterdsuiker altijd een paar marshmallows liggen. Tip zag ik op Facebook. Die vond ik de moeite van het proberen waard omdat daar geen vocht of broodkruimels bij komt kijken. En het werkt goed. De marshmallows worden stevig, de suiker zacht. Wanneer de marshmallows stevig zijn geworden eet ik ze op en doe nieuwe in de pot. Werkt prima.
5 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing