Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden (of werden) Basler Läckerli gemaakt van bakkersresten?

Zo is mij altijd verteld als een Zwitserse vriendin van mijn ouders deze voor ons meenam uit Basel, maar ik vind er niets over terug op internet.

Picture for question

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Basler Läckerli worden meestal niet gemaakt van bakkersresten. Het is een traditioneel Zwitsers koekje, gemaakt van geselecteerde ingrediënten zoals honing, amandelen en kandijsuiker.

Het idee dat ze van restjes worden gemaakt, komt misschien van andere soorten voedsel of snacks, maar bij Basler Läckerli draait het echt om de specifieke smaak en de kwaliteit van de gebruikte ingrediënten.

Hebben jullie ooit Basler Läckerli geprobeerd? Wat is jullie favoriete manier om ze te combineren met andere lekkernijen?
(Lees meer...)
Leckerli. (Ook wel Basler Läckerli genoemd) is een Zwitserse koek gemaakt met honing, amandelen en geglazuurd fruit. Taai en heerlijk, blijft maandenlang op kamertemperatuur bewaard vanwege de honing.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 december 2024 16:02: bron
fremar
9 uur geleden
Ikhebgeenidee
8 uur geleden
En wat is het antwoord op de vraag?
Nee. Misschien werd het verward met de Nederlandse ontbijtkoek die inderdaad van bakkersresten gemaakt werd/wordt?
Wat ik wel kan vinden is dat het deeg voor Lebkuchen (de basis van deze brokken) zoals dat in de vijftiende eeuw gemaakt werd maandenlang in houten troggen rijp lag te worden.
(Lees meer...)
Amadea
6 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image