Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je bevroren boterhammen op de radiatoren van je woonkamer ontdooien?

Kan dit kwaad of is dit af te raden?

een week geleden
3.6K
Ritsuka
een week geleden
Ze ontdooien op het aanrecht ook wel
tinus1969
een week geleden
Grotere kans op uitdrogen, denk ik
jc54
een week geleden
Als je ze gelijk gaat gebruiken is dat geen probleem. Zelf stop ik ze wel eens in de magnetron.
LeonardN
een week geleden
@jc54
"Zelf stop ik ze wel eens in de magnetron." Dat is nou echt af te raden als je niet een kleffe boterham wil.
TurfGraver
een week geleden
@LeonardN, met ontdooistand op de magnetron geen last.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

als je ze gewoon op een bordje legt om te ontdooien en niet zo op de radiator is het geen probleem en waarschijnlijk beter dan in een magnetron
(Lees meer...)
een week geleden
Thecis
een week geleden
Waarom beter dan in de magnetron?
LeonardN
een week geleden
Ik vind ook alle methodes om een boterham op te warmen beter dan een boterham opwarmen in de magnetron. Als je een magnetron gebruikt wordt een boterham klef en dan hoef ik em niet meer. https://www.vandergrijn.nl/bewaartips
Ons advies is om je brood niet te ontdooien in de broodrooster, tenzij je bewust een geroosterde boterham wil. Het apparaat droogt brood uit! >>Ook brood ontdooien in de magnetron raden wij beslist niet aan! De magnetron warmt op vanuit de kern van het product, dit gaat enorm snel, met een natte, kleffe boterham als gevolg. Heb je toch binnen heel korte tijd een ontdooide boterham nodig, kies er dan voor het vermogen van de magnetron zo laag mogelijk te zetten, en verwarm zo kort mogelijk.<<
Thecis
een week geleden
@LeonardN
Dus een kwestie van de juiste instelkingen gebruiken en niet op de standaard 30s drukken.
Ik gebruik de magnetron regelmatig. 8 a 12 seconden en dan is het vaak goed zonder kleffe boterham. Daarbij is een boterham eigenlijk te dun om echt goed te kunnen spreken dat "het vanuit de kern op warmt". Daarbij was dat een probleem bij magnetrons zonder draaiplateau (tegenwoordig heb je ook magnetrons met een "roterende bron".
Je kan ze wel op een radiator ontdooien, maar ik zou ze daarna niet eten. Wordt een droge hap. Gewoon op een bordje en beetje meer geduld hebben.
(Lees meer...)
3 uur geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding