Ik zoek een bedrijf waar ze gedroogde meelwormen voor menselijk gebruik kweken en verkopen.?

Ik wil graag gedroogde meelwormen kopen i.v.m. de grote hoeveelheid eiwitten die er in zitten maar elke keer dat ik op een site kom en lees dat het ook voor menselijk gebruik is, blijkt bij het bestellen dat het alleen voor dieren geschikt is, zoals de site Wormm.nl en van de Ven In Brabant. Weet iemand een bedrijf waar ze meelwormen voor menselijke consumptie kweken en verkopen?

3 uur geleden
ronron1212
2 uur geleden
https://wormm.nl/blog/meelwormen-menselijke-consumptie/ hier kun je kopen
http://wormm.nl/producten/meelwormen/?_ga=2.212367956.1591942808.1728130097-1178524283.1728130095
Inekez1
2 uur geleden
@ronron, dat is dus precies dat bedrijf dat Tham in de vraag noemt waar ze GEEN meelwormen voor menselijke consumptie verkopen. "Op dit moment kweken we uitsluitend voor de dierlijke markt, maar we werken er intensief aan en investeren een deel van onze winst in onderzoek om onze meelwormen in de toekomst ook geschikt te maken voor menselijke consumptie."
https://wormm.nl/over-wormm/
LeonardN
een uur geleden
@Inekez1 Laten we zeggen dat de site er bijzonder vreemd mee speelt: "Als je overtuigd bent van de voordelen van ‘meel wormen voor menselijke consumptie’ en je wilt beginnen met het opnemen ervan in je dieet, dan is er één naam die boven de rest uitsteekt: WORMM."
Dan linken ze naar hun eigen pagina waarbij idd meer het idee wordt gewekt dat het voor dieren is (het plaatje en de tekst "ideaal voor een gezonde voeding van jouw dierenvriend.". Maar stellen ze op die zelfde pagina ook: "Waarom zou IK meelwormen eten?
Meelwormen zijn ontzettend gezond. Ze bestaan voor de helft uit eiwitten en bevatten ook ijzer, kalium, natrium, zink, mineralen en vitamine A, B2 en D. Dat hoge proteïnegehalte maakt ze enorm geschikt als vleesvervanger. Door je gehaktbal te vervangen voor een portie meelwormen werk je mee aan een blije planeet. Meelwormen zijn namelijk enorm duurzaam. Vergeleken met vlees is er minder voer nodig om ze te kweken, is er minder landbouwgrond nodig en ligt de CO2-uitstoot een stuk lager." Ik was dus al in de war voor jouw stukje. Maar het stuk wat jij toont maakt de situatie helemaal tegenstrijdig.
tinus1969
23 minuten geleden
Het is ook niet helemaal duidelijk of (alle/welke soorten) meelwormen legaal zijn; deze site suggereert dat sommige legaal zijn https://houwersgroep.nl/meelwormen-op-het-menu/#:~:text=Toelating%2520van%2520de%2520meelworm%2520als%2520voedsel&text=De%2520gedroogde%2520gele%2520meelworm%2520mag,ingredi%C3%ABnt%2520in%2520koekjes%2520of%2520pasta.
tinus1969
22 minuten geleden
Als meelwormen illegaal zijn, verklaart dat het tegenstrijdige taalgebruik

Antwoorden (1)

Bij Delibugs, maar dan betaal je wel € 3,67 voor slechts 13 gram. Daar worden de meelwormen (die overigens geen wormen zijn maar larven van de meelkever) gevriesdroogd.
Amadea
een uur geleden