Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Dat is een broodje.
Wordt meestal een bun genoemd.
Is te vinden als Black (burger) bun.
Op het broodje zie je sesamzaad.
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Antoni
3 maanden geleden
Dank voor je antwoord! Hoe wordt het zo zwart gemaakt? En is dit populair, zo'n zwart broodje?
KleinDuimpje
3 maanden geleden
Ik herkende het broodje meteen. Hierdoor wist ik het antwoord.
Er schijnt inderdaad een kleine hoeveelheid actieve kool toegevoegd te worden voor de kleur.
Toen ik het broodje at, proefde ik geen verschil met een wit broodje.
KleinDuimpje
3 maanden geleden
Of het populair is.
Er zijn inderdaad genoeg restaurants waar ze het broodje gebruiken omdat het bijzonder uitziet.
Het oog wil ook wat. Ook de kleine versie (miniburger) kan een toevoeging zijn op de menukaart.
Een zwart broodje met sesamzaadjes. Ook wel black buns of charcoal buns genoemd.

Het broodje wordt zwart door de toevoeging van houtskool. In Nederland een vrij zeldzaam verschijnsel geloof ik, maar wel verkrijgbaar. De vermeende gezondheidsvoordelen worden nogal in twijfel getrokken.

https://www.thefoodcoach.com.au/articles/?ArticleID=1838
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Antoni
3 maanden geleden
Veel dank voor je antwoord! Bijzonder allemaal, ik had hier nog nooit van gehoord!
Ritsuka
3 maanden geleden
Houtskool onttrekt toch stoffen uit je lichaam? Lijkt mij niet gezond hier veel van te eten
Thecis
3 maanden geleden
@Ritsuka
Er is maar weinig koolstof nodig. Daarbij neemt koolstof voornamelijk water op. De ontlasting dikt wat in, net zoals Norrit dit doet. En het klopt, je moet er niet te veel van eten, maar mijn inschatting is dat je toch wel een paar van die broodjes per dag kan eten (net zoals Norrit ook niet veel schade doet bij normaal gebruik)
Inekez1
3 maanden geleden
Men eet massaal witbrood, of pizza, chips, friet, etc. Dat vinden we heel normaal, terwijl ook dat niet gezond is om veel van te eten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding