Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik in een verpakking met poeder van sportdrank doen om te zorgen dat het niet klontert?

Ik heb een pot met poeder om isotone sportdrank te maken. Maar als de pot een tijdje open is, begint het poeder wat te klonteren. Is er iets wat ik in de pot kan doen om te zorgen dat als vochtvanger werkt?

Je hebt wel eens zakjes silicagel bij producten zitten, maar dit kan volgens mij niet bij voeding in de buurt.

Ritsuka
4 maanden geleden
799

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Droge rijst. Dat werkt goed in een strooibusje met zout en zal vast ook bij andere producten werken. Alleen zit er waarschijnlijk geen strooideksel op de sportdrank dus moet je een oplossing bedenken om geen rijst met het poeder mee te scheppen. Zoiets als een theezakje, van poreus materiaal dus, wat je vult met droge rijst en dan dichtgebonden in de verpakking stopt.
(Lees meer...)
Amadea
4 maanden geleden
Ritsuka
4 maanden geleden
Owja, rijst!
Ritsuka
4 maanden geleden
Ik heb voorzichtig een theezakje opengeknipt, thee eruit gegooid en gevuld met rijst. Dichtgeniet en in de pot gedaan.
Amadea
4 maanden geleden
Mooi opgelost!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding