Zijn crackers zonder koolhydraten gezonder dan brood?
Ik probeer in mijn voeding zoveel mogelijk de focus te leggen op eiwitten, waarbij ik dus zo min mogelijk koolhydraten eet. Brood beperk ik waar mogelijk. In plaats daarvan eet ik koolhydraatarme crackers met hüttenkäse, tonijn (uit blik) en komkommer. Omdat ik brood best wel lekker vindt, vraag ik me af of ik dit ook weer op brood zou kunnen eten zonder in te moeten leveren op (een mindere) voedingswaarde.
Hier zitten veel ervaren personen bij die veel kunnen uitleggen over een koolhydraatarme leefstijl. Dit zou interessant voor je kunnen zijn. Je lichaam heeft inderdaad wel koolhydraten nodig, maar niet de hoeveelheid die je bij "normaal" eten binnen krijgt. De benodigde koolhydraten kan je gewoon uit groenten halen. Dat de mens volkoren producten nodig heeft is al lang achterhaald. Op moment heeft bakkerij het stoepje een nieuw broodje in zijn assortiment. Genaamd: "het slanke lijntje" dit broodje is zeer populair in de koolhydraatarme leefstijl. Omdat het smaakt als brood, maar niets doet met je bloedsuikerspiegel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.