Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je etenswaren bewaren in een prullenbak zak?

omdat boterhamzakjes vaak te klein zijn en prullenbak zakjes in grotere maten verkrijgbaar zijn.vraag ik me af of dit schadelijk kan zijn voor de gezondheid.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja, dat is net zo'n goeie bewaarplaats als boterhamzakjes. Ze zijn alleen vaak minder stevig en kwetsbaarder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Boterhamzakjes en pedaalemmerzakken zijn voelbaar van hetzelfde soort kunststof gemaakt, maar aan dat plastic worden allerlei stoffen toegevoegd. Voor boterhamzakjes moet dat aan de eisen voor voedselveiligheid voldoen, voor pedaalemmerzakken niet. Het kan dus wel degelijk zijn dat er bij pedaalemmerzakken andere, goedkopere, niet voedselveilige, stoffen worden toegepast. Dus ja, dat kan schadelijk voor de gezondheid zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antwoord op je vraag is jawel maar NIET in de vriezer!!
Wil je ze in de koelkast bewaren of gaat het om koekjes waarvan het pak gescheurd is, geen probleem dat kan.

Er bestaan trouwens wel grotere zakken, hoor. Maar die heten niet 'boterhamzakjes'.

Die kleine boterhamzakjes zijn ideaal voor een boterham , precies, misschien wel 2 maar dan houdt het wel op hoor. Ik heb ook jarenlang diepvrieszakken gekocht als ik iets wilde invriezen (brood, vlees bv) Maar die zijn wel duur en hoorde ik, niet per se nodig. Gevolg was dat ik me in de prullebak/pedaalemmerzakken stortte. Maar deze zijn veel dunner en van andere (ook plastic dat wel) materie gemaakt, ander doel tenslotte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing