Onwijze honger, ondanks goede voeding (sondevoeding). Wat te doen tegen dit gevoel?
Ik heb onwijze honger, tot buikpijn aan toe. Word er echt knettergek van.
Wat te doen tegen dit gevoel? - Behalve eten! -
Toelicht
Ik kan door darmziekte niets meer eten.
Drinkvoeding accepteert mijn lichaam zelfs niet meer. Ik ben volledig sondevoedingafhankelijk.
(Echter, heb ik geen sonde: ik drink de voeding dus puur. Dit moet ik bereiden met staafmixer en sachets poeder om het tot orale intake geschikt te maken, wat niet mee te nemen is onderweg. Dus ik kan dit enkel doen als ik thuis ben. Sonde = niet mogelijk!)
Maar ondanks deze goede voeding, houd ik onwijze honger! Kan geen uur zonder sondevoeding zonder helse buikpijn hierdoor te krijgen.
En daarom het volgende probleem: wil ik boodschappen doen, of afspreken met iemand, de deur in ieder geval uit: dan ben ik genoodzaakt ECHT honger te lijden! Want dan kan het zo zijn dat ik 8u zonder eten zit.
Heb nu niet eens dagbesteding, omdat dit hierom niet mogelijk is. Want dan zou ik een hele dag zonder voeding zitten.
Dat is al een probleem, maar al neem ik wel elke 2/3u voeding: lijd ik dus alsnog zo'n honger. (Laat staan dan).
Hoe kan ik dit hongergevoel tegen gaan?
Wil wel eens langer dan 10min van huis kunnen. Ben 22jr, maar heb geeneens vrienden hier, omdat ik geïsoleerd in mn woning leef. Kan geen dagbesteding starten hierom. Want dan zou ik dag zonder voeding zitten, maar ook dag honger lijden en dat trek ik nu zelfs geen uur! Laat staan n heel dagdeel.
Wat tegen hongergevoel te doen?