Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn weegschaal stuk?

Na 4 weken. Eetmeter: goede resultaten. Bewegingsmeter: goede resultaten. Adviezen: het gaat goed. Ik gebruik rond de 1500 cal per dag. Ik val geen gram af!! Is mijn weegschaal stuk? Merk het wel aan mijn kleding en zo.
Manlief doet aan de zijlijn mee en is 8 kilo kwijt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ben je meer gaan bewegen ? Dan is het volkomen normaal dat je niet afvalt, omdat je ("licht") vet aan het vervangen bent door (zwaardere) spieren. Vooral als je daarvoor voornamelijk uit vet bestond , kan de spiermassa bij een klein beetje bewegen al gigantisch toenemen. En kun je zonder ook maar een pond af te vallen, een a twee kledingmaten verliezen .

Of je weegschaal kapot is kun je testen door er verschillende voorwerpen op te wegen, of.verschillende personen op te laten plaatsnemen. Het komt absoluut voor, maar meestal doet hij dan helemaal niks of blijft bij alle personen op het zelfde gewicht hangen, of hij geeft standaard een percentage teveel of te weinig aan , maar dan had je toch een toe- of afname moeten zien. Maar desnoods haal je voor minder dan een tientje een nieuwe. Hoe simpeler, hoe beter.

Het verstandigst is eigenlijk GEEN weegschaal in huis hebben, en alleen bij controles (daar mag je zelfs speciaal voor langs de huisarts) met grote tussenpozen (minimaal en week, liefst een maand) je gewicht te noteren. Waarbij zij aangetekend dat dat NOG STEEDS een momentopname is. Het proces volgen met de centimeter is veel belangrijker, en ook eigenlijk een betrouwbaardere graadmeter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je man van dezelfde weegschaal gebruikmaakt, kun je uit zijn resultaten de conclusie trekken dat de schaal in orde is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom ijk 'm niet als je de weegschaal niet vertrouwt?
Je weegt een lege maat beker op de weegschaal en onthoudt het gewicht.
(als deze überhaupt iets aangeeft want zo'n beker weegt haast niets)
Vul deze maatbeker dan met 1 Liter water, deze weegschaal moet nu exact
1 Kilo aangeven, indien meer of minder zet 'm dan maar op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing