Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag/kan/moet ik voorgebakken pangasiusfilet wel invriezen, maar gebakken lekkerbek niet?

Albert Heijn voorgebakken pangasiusfilet: geschikt om thuis in te vriezen op de dag van aankoop.

Albert Heijn gebakken lekkerbek: niet geschikt om thuis in te vriezen.

Voedingscentrum.nl: ‘Na ontdooien niet opnieuw invriezen’ staat op diepvriesproducten. De kwaliteit kan namelijk achteruit gaan als je het na ontdooien nogmaals invriest.

Wat gebeurt er bij invriezen met de lekkerbek dat blijkbaar niet gebeurt met de pangasiusfilet?

Ik heb de lekkerbek toch ingevroren (maar lees dit nu pas); het ruikt na ontdooien gewoon nog naar lekkerbek. Kan ik het toch eten of moet ik het weggooien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Kan het zijn dat je de Pangasius vers koopt, en de lekkerbek bevroren ?? Het gaat namelijk om OPNIEUW invriezen.

Overigens kun je eten dat je rauw niet opnieuw mag invriezen, wel invriezen als het door jou gegaard is. Er gelden dan echter andere termijnen (een maand tot hooguit 3).

Een ander verschil kan zijn dat de pangasius gewoon alleen maar blote vis is, en de lekkerbek gepaneerd danwel voorzien van beslag en reeds gebakken. Dan zit er behoorlijk veel vet in, en vet bevriest niet heel erg goed. Dat beperkt inderdaad de houdbaarheid, maar je loopt ook gewoon kans dat het uitdroogt en smaak en vochtigheid verliest. Daar ga je niet dood aan, maar het is gewoon niet meer lekker.

Over het algemeen is het echter prima om gewoon te vertrouwen op je zintuigen ; ziet het er nog goed uit, ruikt het goed en proef je niks vreemds, dan is het gewoon nog prima. Bij twijfel altijd "nee".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing