Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet een praktijk die ziektes geneest door allergieën te testen en je een bepaald voedingsmiddel dieet te geeft?

Bijvoorbeeld ik ken een oude kennis van mij en die had Pfeiffer. Die ging ook naar zo'n praktijk en ze mocht een paar maanden lang geen melk, tarwe en suiker, en toen was ze genezen! Ik hoorde er veel positieve dingen over, maar ik ben vergeten hoe het heet. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Voor zover het niet behandeld kan worden via de reguliere weg van arts (en aanvullend bijv. diëtist) val het het onder de alternatieve behandelwijze. Maar ook in het eerste geval kan een ziekte worden genezen door te testen op allergieën, dus dan heeft het niet echt een bijzondere naam.

Als het onder het tweede valt, lijkt daar niet echt één naam voor de geven. Vaak worden dergelijke therapieën gedaan door homeopaten, voedseltherapeuten, osteopaten etc. Veel van deze beroepen zijn niet beschermd en kan iedereen zich zo noemen en praktijken toepassen met een ruimere zienswijze. Maar misschien een toepasselijkere naam zou zijn allergologie: http://www.allergologie.nl/allergie-informatie/voedselallergie/
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing