Hoe kan je beter ''nee'' zeggen tegen eten?
Ik probeer al een tijd ''af te vallen'' . Hierin verlies ik wel steeds iets, maar geen hele kilo's.
Ik vindt het moeilijk om ''nee'' te zeggen als mij bijvoorbeeld een stukje chocola wordt aangeboden.
Ik kan hier helaas ook niet met mijn ouders over praten vanwege privé omstandigheden.
Dus mijn vraag: Hoe kan ik gemakkelijker afvallen & Hoe kan ik eten skippen?
Fijn weekend!
Er word vast niet elke dag chocolade aangeboden. Het laatste deel van je vraag zet mij wel aan het denken. Waarom kun je er niet met je ouders over praten? En eten/maaltijden 'skippen' is niet de juiste manier om af te vallen. Dat ga je niet volhouden.
Dat is nogal een ongenuanceerde en ongefundeerde bron die je aanhaalt. Pure bangmakerij voor eigen commercieel gewin (webwinkel).
Suiker en producten met suiker zijn bijna altijd de mindere keuze op dat gebied. Dan zijn er nog de vet oplosbare vitaminen die je alleen op kan nemen als er genoeg vet in je maaltijden zit. De bloedsuiker spiegel die piekt en weer sterkt daalt door suikers is ook een reden van hongergevoel. Vetten en eiwitten zorgen voor stabiliteit.
Laat je niks aanpraten. Als mensen he uitschelden zegt dat meer over hun dan over jou. Als je eens wist hoe vaak ik werd (en word) uitgescholden voor "he lelijkerd" dat was vroeger al zo en nu ben ik 33 en ze doen het nog. Ze gaan hun gang maar. Ik hoop dat ze er erg veel last van hebben, maakt dat mijn dag weer goed. Maar kijk eens goed naar de mensen die zoiets zeggen. Zelf mankeren ze allemaal wel wat. Bijvoorbeeld:
2. Puistenkop
3. Bril
4. Beugel
5. Chagrijnige kop
6. Gele tanden Maar bovenal en met DIKKE stip op nummer: 1. Een verrot karakter. Zou jij je druk moeten maken om wat die mensen zeggen?
Ik zou denken dat je wel iets beters te doen hebt. Bijvoorbeeld de vuilnisbak leeg gooien...maakt niet uit. ALLES wat je te doen hebt is belangrijker dan waarde schenken aan die mensen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.