Hoe kan je beter ''nee'' zeggen tegen eten?
Ik probeer al een tijd ''af te vallen'' . Hierin verlies ik wel steeds iets, maar geen hele kilo's.
Ik vindt het moeilijk om ''nee'' te zeggen als mij bijvoorbeeld een stukje chocola wordt aangeboden.
Ik kan hier helaas ook niet met mijn ouders over praten vanwege privé omstandigheden.
Dus mijn vraag: Hoe kan ik gemakkelijker afvallen & Hoe kan ik eten skippen?
Fijn weekend!
3.8K
3.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bij mij hielp was inzien hoe schadelijk bewerkte suiker wel niet kan zijn.
http://www.ahealthylife.nl/146-manieren-waarop-suiker-je-gezondheid-vernietigt/
Verder moet je zorgen dat je gezonde dingen eet verdeeld over de dag. Dus veel tussendoortjes zodat je trek en honger minder aanwezig is. Zo zal je zien dat je bij de grote maaltijden ook sneller vol zit. Tenminste dat werkte bij mij. Minder eten zal helaas niet snel kilo's eraf laten vliegen. Dit zal wel lukken als je het combineert met dagelijks sporten. Ideaal zou anderhalf uur zijn maar als je een half uurtje per dag zou sporten, dan helpt dat ook wel een beetje.
Amadea
8 jaar geleden
Het woord skippen doet bij mij alarmbellen rinkelen. Is het echt nodig dat jij afvalt, Helloitsme, of ben jij de enige die denkt dat ze te dik is?
Ritsuka
8 jaar geleden
af en toe een blokje chocolade kan prima. 1 blokje Verkade puur is ongeveer 80 kcal: http://www.fatsecret.nl/Diary.aspx?pa=fjrd&rid=2817787
Er word vast niet elke dag chocolade aangeboden. Het laatste deel van je vraag zet mij wel aan het denken. Waarom kun je er niet met je ouders over praten? En eten/maaltijden 'skippen' is niet de juiste manier om af te vallen. Dat ga je niet volhouden.
Er word vast niet elke dag chocolade aangeboden. Het laatste deel van je vraag zet mij wel aan het denken. Waarom kun je er niet met je ouders over praten? En eten/maaltijden 'skippen' is niet de juiste manier om af te vallen. Dat ga je niet volhouden.
Utrecht
8 jaar geleden
@Deefdrums
Dat is nogal een ongenuanceerde en ongefundeerde bron die je aanhaalt. Pure bangmakerij voor eigen commercieel gewin (webwinkel).
Dat is nogal een ongenuanceerde en ongefundeerde bron die je aanhaalt. Pure bangmakerij voor eigen commercieel gewin (webwinkel).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@utrecht, hier ben ik het niet geheel mee eens. Dat de informatie verleent wordt voor commercieel gewin daar ben ik het wel mee eens. Dat het pure bangmakerij is ben ik het niet mee eens. Er staat duidelijk bij elk gevaar of het "kan" gebeuren of dat iets zeker vast staat. De bron is niet ongefundeerd. Als je onder aan de pagina kijkt wordt er naar alle wetenschappelijke onderzoeken gewezen welke zijn gebruikt voor de informatie. Onderzoeken die door veel bedrijven en instellingen vaak worden genegeerd puur uit commercieel gewin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ziet er er een STUK gefundeerder en wetenschappelijker - en vooral ook plausibeler - uit, Ritsuka.
Ritsuka
8 jaar geleden
ik ben de laatste jaren een stuk selectiever geworden met de mensen die ik online volg. Er word heel veel onzin verkondigd, ik heb nu een aantal pagina's/personen gevonden die goede info posten, en dit ook wetenschappelijk onderbouwen, wat erg prettig is.
tinus1969
8 jaar geleden
@Ritsuka, @Marleen. Ook heel genuanceerd is het een goed advies om suiker te mijden. Waarom suiker slechter is dan vet (in vergelijkbare hoeveelheden) is controversieel; maar het lijkt erin ieder geval op dat suiker niet verzadigt, waardoor er geen rem is en je er van door blijft eten. Eiwit geeft je juist het gevoel van genoeg, en maakt nee-zeggen makkelijker.
De Wereldgezondheidsorganisatie heeft dan ook het simpele advies gegeven om niet meer dan 5% (energie) suiker te eten, dus omgerekend zo'n 6 klontjes per dag. Voor de goede orde; dit is alle suiker (jam, chocoladepasta, koek, snoep, frisdrank, sap) muv melk en vers fruit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea, ik wordt vaak nagekeken, of uitgescholden. Helaas ben ik dus niet de enige die het vindt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een voedingsstoffen tekort (vitaminen en/of mineralen) zal je lichaam om eten blijven vragen. (hongergevoel)
Suiker en producten met suiker zijn bijna altijd de mindere keuze op dat gebied. Dan zijn er nog de vet oplosbare vitaminen die je alleen op kan nemen als er genoeg vet in je maaltijden zit. De bloedsuiker spiegel die piekt en weer sterkt daalt door suikers is ook een reden van hongergevoel. Vetten en eiwitten zorgen voor stabiliteit.
Suiker en producten met suiker zijn bijna altijd de mindere keuze op dat gebied. Dan zijn er nog de vet oplosbare vitaminen die je alleen op kan nemen als er genoeg vet in je maaltijden zit. De bloedsuiker spiegel die piekt en weer sterkt daalt door suikers is ook een reden van hongergevoel. Vetten en eiwitten zorgen voor stabiliteit.
Ritsuka
8 jaar geleden
wil je zelf wel afvallen? of doe je het alleen maar om wat anderen mogelijk over je denken?
Ritsuka
8 jaar geleden
http://www.kickassleven.nl/2016/08/14/emotie-eten-en-zonder-schuldgevoel-voeding-omgaan-kent/
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@HelloItsMeHoi,
Laat je niks aanpraten. Als mensen he uitschelden zegt dat meer over hun dan over jou. Als je eens wist hoe vaak ik werd (en word) uitgescholden voor "he lelijkerd" dat was vroeger al zo en nu ben ik 33 en ze doen het nog. Ze gaan hun gang maar. Ik hoop dat ze er erg veel last van hebben, maakt dat mijn dag weer goed. Maar kijk eens goed naar de mensen die zoiets zeggen. Zelf mankeren ze allemaal wel wat. Bijvoorbeeld:
2. Puistenkop
3. Bril
4. Beugel
5. Chagrijnige kop
6. Gele tanden Maar bovenal en met DIKKE stip op nummer: 1. Een verrot karakter. Zou jij je druk moeten maken om wat die mensen zeggen?
Ik zou denken dat je wel iets beters te doen hebt. Bijvoorbeeld de vuilnisbak leeg gooien...maakt niet uit. ALLES wat je te doen hebt is belangrijker dan waarde schenken aan die mensen.
Laat je niks aanpraten. Als mensen he uitschelden zegt dat meer over hun dan over jou. Als je eens wist hoe vaak ik werd (en word) uitgescholden voor "he lelijkerd" dat was vroeger al zo en nu ben ik 33 en ze doen het nog. Ze gaan hun gang maar. Ik hoop dat ze er erg veel last van hebben, maakt dat mijn dag weer goed. Maar kijk eens goed naar de mensen die zoiets zeggen. Zelf mankeren ze allemaal wel wat. Bijvoorbeeld:
2. Puistenkop
3. Bril
4. Beugel
5. Chagrijnige kop
6. Gele tanden Maar bovenal en met DIKKE stip op nummer: 1. Een verrot karakter. Zou jij je druk moeten maken om wat die mensen zeggen?
Ik zou denken dat je wel iets beters te doen hebt. Bijvoorbeeld de vuilnisbak leeg gooien...maakt niet uit. ALLES wat je te doen hebt is belangrijker dan waarde schenken aan die mensen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.