Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat je na 1 dag veel eten en dan al de volgende dag 3kg bent aangekomen?

Ik heb tijdens de paasdagen veel gegeten. Na de 2e paasdag heb ik gewoon weer gezond gegeten want ik weet dat als je gelijk gaat wegen dat je vocht vast houd.
De volgende dag heb ik mij gewogen en ik woog 64 en nu stond er 67!!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik kan niet sporten omdat ik op dit moment te moe ben en het niet volhou dit is erg vervelend.
Hoe kan ik dit gewicht weer naar beneden krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je hebt ongeveer 20000 kJ of 4777 kcal teveel nodig om in één dag 1 kilogram aan te komen. En drie keer zo veel om 3 kg in één dag aan te komen. Met teveel bedoel ik de energie die je binnenkrijgt en die je niet verbruikt wordt.

Vanwege deze cijfers betwijfel ik ten sterkste of de gewichtstoename door het eten komt, want dat is een hoop eten wat je daarvoor moet wegwerken. We nemen de richtlijn voor een vrouw: 2000 kcal per dag. Dat is 's morgens, 's middags en 's avonds een maaltijd en afhankelijk van de maaltijden heb je nog grote of kleine tussendoortjes om aan die hoeveelheid kcal te komen. Dan moet je al 2 keer een hele dagmenu eten om 1 kilo bij te komen en 6 keer een hele dagmenu om 3 kilo aan te komen. Dat is veel. Zelfs al heb je veel chocola gesnoept.

Schommelingen in het gewicht, zeker die van dag tot dag, zijn eerder gelinkt aan de vochthuishouding, het meetintrument zelf, een verschil in kleding wat je op het moment van wegen draagt, het moment van de dag waarop je weegt, inhoud van de darm en blaas, eventuele menstruatie, etc, dan aan de voeding. Voeding speelt mee, maar wat er door de voeding bij komt aan je gewicht omdat je de dag ervoor te veel hebt gegeten is in grammen te zien, niet in kilogrammen. Die kilogrammen krijg je er pas bij als je dagelijks te veel eergie binnenkrijgt en dit teveel aan energie langzaam maar zeker opstapelt als vet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing