Waarom val ik steeds meer af sinds ik gezonder eet en leef?
Hallo,
Zes jaar geleden heb ik, op 43 jarige leeftijd, een hartinfarct gehad. Binnen 'no-time' kwam ik daarna al snel ruim 14 kilo aan. Van 70 kilo naar 84 kilo.
Ik begon zelfs een 'buikje' te krijgen, waar ik me niet prettig bij voelde. Het leek alsof de aangekomen kilo's zich alleen maar rond mijn buik ophoopte.
Sinds twee maanden ben ik eindelijk bewuster en gezonder gaan eten. Drie maaltijden per dag, geen bakboter meer maar olijfolie, volkoren brood i.p.v. wit brood, twee keer per week vegetarisch, vaker verse en gezondere (gestoomde of geroerbakte) groente, veel pasta's, geen jus, geen frisdrank, cafeïnevrije koffie en veel minder snoepen.
Twee keer per week fitness ik een beetje in de sportschool maar dat deed ik voorheen ook al.
Die 14 kilo ben ik dan ook in snel tempo inmiddels alweer kwijtgeraakt en zelfs veel meer dan dat. En ik blijf alleen maar afvallen. Ik weeg nu nog maar 64 kilo dus veel te weinig voor een 49 jarige vent van 1.78 cm.
Toch zou ik mijn gezondere levensstijl willen blijven aanhouden zonder nóg verder af te vallen want ik word nu zelfs veel te mager.
Verder vóel ik me goed.
Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.