Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kom je aan als je koolhydraten shakes neemt?

Ik zit nu al 3 maanden in de sportschool en ik probeer gespierd te worden, vrienden van me vertelde me dat ik pre-workout shakes moet nemen zodat ik een stuk makkelijker aankom omdat ik moeite heb met heel veel eten. Als dit niet zo is welke shake moet ik dan nemen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en welke shake is beter voor een smalle jonge van 16?

Stay Strong!
Body & Fit of de Dextrose Professional Body & Fit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je komt aan als je meer eet dan je nodig hebt. Waar die voeding vandaan komt maakt niet zoveel uit.
Als je graag een shake wilt met veel kcal, dan kun je overwegen om zelf een weight gainer shake te maken. Heel makkelijk en goedkoop, een recept staat hier: https://www.fitness-tips.nl/voedingssupplementen/weight-gainer/beste-weight-gainer
Dit moet je natuurlijk niet voor het sporten nemen, dat ligt veel te zwaar op je maag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hoeft dus geen shakes te nemen om aan te komen, het maakt het wel makkelijker.
Je kunt ook overwegen om iets als Joylent te halen. Dan heb je voor 6 euro per dag 2000 kcal en alle vitamines en dergelijke die je nodig hebt. Dan hoef je daarnaast niet zoveel meer te eten. Guy Droog is een bekende fitnesstrainer die dit al een tijdje toepast, en hij zegt dat het makkelijk vol te houden is.
Als je die shakes met volle melk aan zou maken, kom je makkelijk op de 3000 kcal. Of je daarvan aankomt ligt aan je dagelijkse verbruik.
Ritsuka
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja, je komt aan als je koolhydraatshakes neemt.
Die koolhydraten stimuleren de aanmaak van insuline -en insuline is een anabool hormoon.
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing