Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Drink ik teveel (thee)?

Op een dag drink ik zo'n 2 liter groene thee, 1 liter zwarte thee en 1 liter kruidenthee. Daarnaast drink ik nog een paar glazen water, een beker drinkyoghurt en een glas zero cola. Wanneer drink je nu te veel en wordt het gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je drinkt sowieso teveel. Dat moet echt snel minder worden.
Thee is gezond, maar zoals men altijd zegt: alles waar te voor staat is niet goed.
In thee zit net zoals in koffie cafeïne, ook wel theïne. In groene thee, maar vooral zwarte thee, zit een redelijke hoeveelheid theïne. De hoeveelheid is wel een stuk minder dan in koffie maar aangezien jij veel zwarte en groene thee drinkt kan het zijn dat je 'teveel' theïne binnenkrijgt. Symptomen zoals slapeloosheid en vermoeidheid zijn natuurlijk niet prettig. Zorg dat je minder drinkt, ongeveer 1,5 tot 2 liter: en dus ook minder thee. Als je afgezakt bent naar de 1,5 tot 2 liter vervang dan wat meer thee door water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

2 Kopjes thee per dag is genoeg. Als je ongeveer meer dan 5 is, is het eigenlijk al te veel. Je lichaam raakt langzamerhand verslaafd aan thee. Men is dan gewend om zoveelheid thee te drinken per dag. Kortom: Je lichaam kan er niet zonder .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je drinkt veel teveel,je komt aan een liter of vijf en dan is daar het vocht uit je gewone voeding niet mee berekend.Een zestal liter kan al een gevaar opleveren voor ernstige verstoring van vb je electrolieten...anderhalve liter à twee liter vocht per dag is gezond,dus vlug je vochtballans beperken.
fremar
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing