Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Pro Points berekening (wat je per dag mag eten) gedurende de laatste 2 jaar veranderd bij Weight Watchers?

Ik heb enkele jaren terug WW gevolgd en dat werkte zeer goed. Nu heb ik alles nog in huis; de lijst met propoints voor voedingsmiddelen, mijn puntentotaal dat ik per dag mag eten (26) enz...
Nu hoorde ik echter dat dit veranderd zou zijn, en men nu minimaal 35 punten mag eten. Als dat waar is, moet ik me misschien toch nog eens kort laten inschrijven bij WW om het nieuwe systeem onder de knie te krijgen.
Maar is er wel een "nieuw systeem"? Of kan ik gewoon het oude blijven volgen en 26 punten eten zoals ik vroeger deed?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, het Weight Watchers puntensysteem veranderd elke paar jaar. Zo zorgen ze ervoor dat mensen steeds weer terugkomen, omdat je weer de nieuwste update moet hebben.

Ik ben niet bekend met hoe punten omgezet worden in kcal, maar als dit iets is wat je vol kunt houden, dan kun je gewoon de 'oude' methode gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hebt een aantal jaren terug WW gevolgd en dat 'werkte zeer goed'. Je verloor er gewicht mee? Waarom ben je ermee gestopt? Ben je uiteindelijk weer aangekomen? Als dit het geval is is het mogelijk niet het juiste systeem voor jou.
Ik lees trouwens online dat 26 punten maar iets van 1450 kcal is, dat lijkt mij erg weinig voor een volwassen vrouw.

Toegevoegd na 8 minuten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers#Formulas
Hier zie je de verschillende formules die ze gebruiken, PointsPlus, ProPoints en Points. Ziet er allemaal erg ingewikkeld uit.
Ritsuka
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing