Kan voeding de kans op huidkanker reduceren? En welke?
Ik ben een zonaanbidder en zit graag veel in de zon. Ik ben me bewust van het risico erachter en blijf ondanks dit gegeven veel zonnen. Nu vroeg ik mij af of er andere manieren naast de standaard manieren (zon vermijden, insmeren enz enz) zijn om je te wapenen tegen huidkanker? Bijvoorbeeld door voeding, ik las bijvoorbeeld dat visolie zou helpen.
Door verder te lezen kwam ik eigenlijk alleen uit op visolie en werd nieuwsgierig. Nu vraag ik mij dan ook af, of er meer van dit soort voedingsstoffen zijn die de kans reduceren. Veel zal het wel niet zijn, maar het is in ieder geval een boost in moreel en daar hou ik van.
En voldoende slaap helpt ook met herstel van vanalles
Ook niet insmeren met factor 50,
ik ben meer fan van een beetje kokosvet. Factor 4 tot 10, als dat niet genoeg is, dan uit de zon gaan.
Het was een onderzoeksgroep van 80 personen en bij de groep die 30 minuten was blootgesteld aan licht was er al geen verschil meer tussen de groep met visolie en degenen met een placebo. Alleen bij korte blootstelling was er een verschil tussen beide groepen.
Nemen ze een paar pillen of bijvoorbeeld een ander voedingspatroon waar ook omega 6 wordt meegenomen.
http://www.manchester.ac.uk/discover/news/article/?id=9593
best positief
Best positief maar ik zou graag de verklaring zien waarom na 30 minuten blootstelling aan zon er vrijwel geen verschil meer is in immunisuppressie bij beide groepen want juist bij langere blootstelling zou de olie effect moeten hebben want dan treedt in toenemende mate schade op.
Het is in ieder geval positief dat door het bericht zo te brengen bosjes mensen de visolieindustrie gaan steunen terwijl ze er zelf nauwelijks of geen baat bij hebben op het punt van huidkanker
Vergelijk het maar met verbranden van een lucifer, op is op, maar als het houtje vochtig is gaat het langzamer.
Als je daarbij andere maatregelen neemt heeft het wel zin.
Mijn conclusie vergeet het maar als er niet meer bewijs komt. De studie opent eventueel een nieuwe richting voor het onderzoek.
Net als dat 1 supplement dat voor (50%) minder huidkanker zorgt niet bestaat.
Eén oorzaak waarvoor? Waar je het ook over moge hebben - waarom zouden wij die wens hebben?
(statistiek kort door de bocht, maar hier komt het wel op neer)
Als je andere factoren meeneemt kan je mogelijk langere tijd veiliger.
(de volle zon kan je beter vermijden)
Dit i.c.m. andere voeding scheelt veel.
Zie de conclusie van het onderzoek.
De link met kanker is mogelijk/waarschijnlijk aangezien de schade waar het over gaat als een oorzaak van huidkanker gezien wordt, dit moet nog verder onderzocht worden. Vis en visolie heeft trouwens ook een probleem en dat is dat het vervuilt kan zijn, o.a. met zware metalen.
De rest is ook reguliere kennis.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.