kan je op nutridrink gezond leven?
Als ik alleen nutridrink gebruik kan ik dan gezond leven of is het puur een drankje met veel kcal. Of kan het ook gewoon als gezonde voeding gezien worden?
25.1K
25.1K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.nutriciamedischevoeding.nl/patienten-en-verzorgers/onze-producten/nutridrink/voedingswaarden-ingredienten
Lees de ingredienten lijst eens...
Ritsuka
9 jaar geleden
Gezien je vragengeschiedenis vraag ik mij af of je wel een gezonde relatie met voeding hebt. Je vraagt van alles wat kcal is, en wilt weten waarom je niet afvalt.
Nutridrink is niet bedoeld om mee af te vallen, en we weten nog steeds niet welke voedingsstoffen de mens allemaal uit zijn/haar voeding haalt. Kans is groot dat je op lange termijn een soort tekort gaat krijgen.
Nutridrink is niet bedoeld om mee af te vallen, en we weten nog steeds niet welke voedingsstoffen de mens allemaal uit zijn/haar voeding haalt. Kans is groot dat je op lange termijn een soort tekort gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka, Nutridrink kan gebruikt worden als een volledige vervangvoeding, het is niet uitsluitend een bijvoeding. Je hebt gelijk dat het niet bedoeld is om mee af te vallen. Het is juist bedoeld om op kracht te blijven of bij te komen.
@Simone1: het is geen drankje met puur kcal, het is een uitgebalanceerde drinkvoeding met vitaminen en mineralen. Het is echter altijd aangeraden om normaal te blijven eten als dit mogelijk is. Nutridrink zou alleen gebruikt moeten worden omdat het nodig is, niet omdat het makkelijk is. Als het nodig is kun je leven op nutridrink, maar de smaak kan op den duur gaan vervelen en het is duur om te gebruiken. Voor 1 maaltijd te vervangen moet je 2 flesjes gebruiken, dat zijn al 6 flesjes per dag.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ok, dat is blijkbaar een andere variant. Mijn vader gebruikt zoiets wegens ziekte waardoor hij minder goed dingen kan opnemen, en bij hem is het als bijvoeding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nutricia heeft een heel scala aan producten en ze maken onderscheid in bijvoeding en vervangvoeding. De bijvoeding heeft over het algemeen een hoger eiwitgehalte dan de vervangvoeding omdat het gebruikt wordt om mensen aan te sterken. De nutridrink protein wordt gebruikt als bijvoeding en de nutridrink als vervangvoeding. Het mag om een gewone nutridrink als bijvoeding te gebruiken en dan geef je 1 bij de maaltijd (liefst na de maaltijd of tussen de maaltijden), maar het is eigenlijk bedoeld als vervangvoeding, waarbij 2 flesjes 1 maaltijd vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erop kunnen leven betekend nog niet dat het gezond is. (wat dat is de vraag)
Op de meest bizarre voeding houdt een lichaam het een hele tijd uit, maar ga er maar vanuit dat er na een tijdje dingen fout gaan.
Op de meest bizarre voeding houdt een lichaam het een hele tijd uit, maar ga er maar vanuit dat er na een tijdje dingen fout gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.