Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik 800 gram aankomem in één dag?

Ik doe een eigen dieet waar ik gewoon gezond eet met ong 1600-1700 kcal per dag. Gisteren was er een feestje en heb ik alleen in de avond veel gegeten en een stuk taart. Mijn kcal voor gisteren was in totaal ong 2400 kcal. Toen ik de volgende dag op de weegschaal stond zag ik opeens +800 gram!! Kan dit? Ik geef toe dat ik voor 1 dagje veel heb gegeten maar 800 gram in één dag gaat me te ver. Ik had ook nog een jog van 10.000 stappen gedaan op dezelfde dag. Het kan niet liggen aan het opzwellen door menstruatie want ik ben vandaag op me laatste dag van me ongesteldheid. (Sorry voor te veel informatie boys) en dat het komt door water in je lichaam lijkt me niet zo geloofwaardig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je weegt de ene dag meer dan de andere dag. Daar kan plm. 1 kg verschil in zitten.
Dat kan met vocht te maken hebben maar dat hoeft helemaal niet. Je darmen zijn geen perfect afgestelde machines die elke dag hetzelfde werken. En als je een keer iets eet dat je niet vaak eet of voor het eerst hebt gegeten kan dat ook op je ontlastingspatroon werken. Dat weet ik uit ervaring.
Weeg je 1x per week op dezelfde dag en op ongeveer het zelfde tijdstip met liefst dezelfde kleding aan. Dan krijg je een goed beeld van of je afgevallen bent of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je al zei, zit je met je ongesteldheid. Daarnaast varieert je lichaamsgewicht van nature. Dat heeft iedereen. Als ik jou was, zou ik me geen zorgen maken, lekker een paar daagjes rustig aan doen ivm menstruatie en dan weer verder gaan. Veel succes and you can do it girl!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eén dag wel of niet naaar de wc en een keer wegen voor het poepen en een keer erna kan al het verschil maken. En weeg ja je wel naakt, verschillende kleding kan al het verschil maken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing