Kan ik 800 gram aankomem in één dag?
Ik doe een eigen dieet waar ik gewoon gezond eet met ong 1600-1700 kcal per dag. Gisteren was er een feestje en heb ik alleen in de avond veel gegeten en een stuk taart. Mijn kcal voor gisteren was in totaal ong 2400 kcal. Toen ik de volgende dag op de weegschaal stond zag ik opeens +800 gram!! Kan dit? Ik geef toe dat ik voor 1 dagje veel heb gegeten maar 800 gram in één dag gaat me te ver. Ik had ook nog een jog van 10.000 stappen gedaan op dezelfde dag. Het kan niet liggen aan het opzwellen door menstruatie want ik ben vandaag op me laatste dag van me ongesteldheid. (Sorry voor te veel informatie boys) en dat het komt door water in je lichaam lijkt me niet zo geloofwaardig.
Je kan ook een kilo of nog meer zwaarder zijn en dan de volgende dag weer minder wegen.
gewichtsschommelingen heeft iedereen.
maar je kan je beter niet elke dag wegen,1 X per week op dezelfde dag en liefst zelfde tijd,is het beste en zo heb je minder kans dat het een obsessie wordt en je doorslaat.
je meteen de volgende dag wegen en je druk maken omdat je iets extra's hebt gegeten is echt niet nodig.
Ik wil nog wel even ingaan op je laatste zin, over het water. Ik denk dat het juist met een feestje wel kan gebeuren dat je door water meer gaat wegen. Je eet vaak meer zout (chips, nootjes, snacks) en daar reageert je lichaam op door meer water vast te houden. En dat weegt gewoon mee de volgende dag.
Laat je lichaam gewoon even 'bijkomen' van dit feestje, over enkele dagen is het zout weer verwerkt en dan ben je ook het water weer kwijt.
Dat je probeert af te vallen is goed, en de manier waarop je dat doet lijkt mij veel beter dan allerlei crashdiëten. Goed bezig! Gun jezelf ook af en toe een keertje flink zondigen tegen je dieet, daarmee houd je het het langst vol.
Ik heb voor de gein eens voor en na toiletbezoek op de weegschaal gestaan, en toen was er 1,6 kilo verschil. In 5 minuten :p
Ik heb van de diëtiste in de kliniek waar ik zat moeten afleren me elke dag te wegen,ook als ik een gezond gewicht heb,omdat het onzin en onnodig is(haar woorden hè)
1x per week wegen geeft een goed beeld en elke dag wegen niet door die schommelingen in gewicht.
Ik doe het nu ook niet meer,en dat heeft me heel veel moeit gekost.
Dat plaatje had ik niet gezien hoor.
In mijn geval moet ik niet zoiets doen want als ik de ene dag zwaarder ben dan de andere bepaald dat m'n hele dag en humeur,en zolang ik daar niet normaal mee om kan gaan hou ik me gewoon aan 1x per week wegen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.