Hoe lang moet je verse kruiden en en groenten "minstens" opwarmen zodat de mogelijke (schadelijke) bacteriën sterven?
Oké nu zullen er misschien zijn die gaan adviseren om verse kruiden en groenten het best grondig te wassen onder stromend water en dat dit voldoende is maar ik zeg "better safe than sorry".
Weet iemand hoe lang (hoeveel seconden of minuten) je groenten en/of verse kruiden 'minimum' moet opwarmen (bijvoorbeeld op 900 watt in de magnetron) zodat al de schadelijke bacteriën sterven?
P.S.: ik moet ook zeggen dat ik behoorlijk veel gedroogde kruiden eet (thijm, kurkuma, zwarte peper, chilipeper, gember, koriander, knoflook, basilicum, ceylon kaneel, peterselie, etc) en ik dacht altijd dat gedroogde kruiden theoretisch gezien geen schadelijke bacteriën kunnen bevatten, klopt dat?
Gedroogde kruiden en specerijen zijn veel vaker besmet met Salmonella of E.coli dan je zou denken!!
Tip, check even deze site:
https://webgate.ec.europa.eu/rasff-window/portal/
... en voer een zoekopdracht ("Get results") onder Product category "Herbs and spices", en Hazard category "Pathogenic micro-organisms".
Niet schrikker!!! Probleem met schimmels is vooral de toxines die ze hierin gevormd kunnen hebben, maar dan kan je helaas niets aan doen, want ze zijn zo'n beetje tegen alles bestaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.